Polskie Radio
Section05

Trójka

Skąd się biorą emocje związane z edukacją zdrowotną?

Temat edukacji zdrowotnej - nowego przedmiotu w polskich szkołach, wzbudza duże emocje. Czy słusznie? Na czym naprawdę ma polegać ta edukacja, co znajduje się w podstawie programowej i dlaczego ta sprawa tak bardzo polaryzuje polskie społeczeństwo, podczas gdy młodzież od lat zaniedbywana jest w kwestii nauki o własnym dobrostanie fizycznym i psychicznym? Goście: Olga Kwiecińska – założycielka "Cześć ciało", pierwszej bezpiecznej, edukacyjnej i darmowej przestrzeni w social mediach dla dzieci o dojrzewaniu, pomagająca zmienić ten etap życia w fascynujące odkrywanie siebie, swoich potrzeb i możliwości oraz Michalina Popko - dyrektorka zarządzająca fundacją.
Zobacz więcej na temat: 

Halina Poświatowska - "Opowieść dla przyjaciela", odc. 4

"Opowieść dla przyjaciela" Haliny Poświatowskiej to wspomnienia pisane w latach 1962–67. Ich adresatem był Ireneusz Morawski - zakochany w poetce niewidomy literat.. Badacze literatury podkreślają, że to zarazem "listy" do nas, czytelników poezji Poświatowskiej, pisane w stylu prozy poetyckiej. Interesującym jest zestawienie fragmentów "Opowieści dla przyjaciela" z wybranymi utworami, wydanymi właśnie także w tomie "Dla szczęśliwych i nieszczęśliwych". Prezentacja literatury w tym gatunku stanowi wyzwanie. Podejmujemy je. Nie często mamy szansę obcować z liryką miłosną najwyższej próby. Po raz pierwszy Wydawnictwo Literackie opublikowało je w 1967 roku. Teraz - w roku 90. urodzin Haliny Poświatowskiej Wydawnictwo wznowiło wydawanie wierszy i prozy poetki. Halina Poświatowska urodziła się w Częstochowie 9 maja 1935 roku. Zmarła 11 października w roku 1967. Od poniedziałku do czwartku, w dniach od 8 do 25 września, o nowej porze - ok. 14.45.
Zobacz więcej na temat: 

Tomasz Przeździecki - świat reklamy wchodzi do gier

Gry wideo stały się rozrywką, sposobem spędzania wolnego czasu, ale także przestrzenią na miarę platform społecznościowych. To środowiska, które służą też do komunikacji. Dlaczego firmy wchodzą do świata gier ze swoimi produktami? Jak działają reklamy w grach oraz o akcjach marketingowych, które udało się zrealizować? Co przyciąga ludzi oraz firmy do Robloxa, Fortnite'a oraz Minecrafta? Czy są to tylko gry czy może całe, wirtualne światy? Gość: Tomasz Przeździecki, CEO _game changer, z którym rozmawialiśmy też o "Virtual Vibes" czyli festiwalu, który przyciągnął 400 tysięcy osób. To wydarzenie na miarę "Pol'n'Rock Festival". 
Zobacz więcej na temat: