35. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi. Trójka jest patronem tej niezwykłej imprezy Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier istnieje od 1991 roku i jest największą tego typu imprezą w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Już za niespełna trzy tygodnie odbędzie jego 35. edycja. I o planach oraz atrakcjach z nią związanych ze swoją gościnią rozmawiała Katarzyna Borowiecka. Zobacz więcej na temat: KULTURA komiks komiksy gry planszowe gry komputerowe Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier Łódź Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej Tadeusz Baranowski Trójka Wojciech Wawszczyk
Tłumaczyć grę. Ryszard Chojnowski Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Rysławem, czyli Ryszardem Chojnowskim - tłumacz i dialogistą gier komputerowych, dziennikarzem, wykładowcą, sporadycznie udzielającym głosu w dubbingu. Założyciel firmy Albion Localisations. W swojej karierze tłumaczył serie "Baldurs Gate", "Diablo", "Fallouta", "Assassins Creed", "Battlefielda" itd. Pracował też przy "Wiedźminach". Zobacz więcej na temat:
Od 45. lat gry dają mi mnóstwo frajdy i zabawy – zapewnia Ryszard Rysław Chojnowski Gościem "Samograja" był Rysław, czyli Ryszard Chojnowski, który grami zajmuje się i pasjonuje od 45 lat! Nic więc dziwnego, że jest fanem gier retro, ale zachwyca się także tymi najnowszymi. Jest, można powiedzieć, chodzącą encyklopedią i grubą rybą polskiego świata gier, a tysiące fanów słuchają i oglądają jego podcasty i filmiki. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA gry komputerowe Radosław Nałęcz rozrywka Trójka
Jak stworzyć grę dla każdego? Anna Łada-Grodzicka Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Anną Łada-Grodzicką, weteranką branży (pracowała w Techlandzie przy serii Dying Light, ale także w Bloober Team). Teraz podzieliła się z słuchaczami Trójki badaniami, które pomogą stworzyć hit - grę wideo, którą pokocha każdy gracz. Zobacz więcej na temat:
POLSKIE RADIO 24 "JDM: Japanese Drift Master". Nowa gra z polskiego studia "JDM: Japanese Drift Master" to wyścigowa gra wideo polskiej produkcji. Przeniesie ona graczy do otwartego świata, by mogli brać udział w wyścigach na japońskich torach driftowych. O nowym tytule ze stajni Gaming Factory mówili na antenie Polskiego Radia 24 producent Krzysztof Bosko, szef marketingu Mateusz Bilko oraz artysta techniczny Paweł Kania. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 POLSKA gry drift e-sport
Czy to najlepsze "Star Wars-y". Michał Mańka Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza na temat najgorętszej premiery sierpnia - Star Wars Outlaws. To najnowsza produkcja ze świata Gwiezdnych Wojen, którą pod koniec miesiąca wyda Ubisoft. Producent debiutuje w tym uniwersum. Na pokazie zorganizowanym w USA był Michał Mańka, dziennikarz serwisu tvgry. Zobacz więcej na temat:
Nikt z nas nie chce umrzeć. Grzegorz Goleń i Marcin Grembowicz Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Grzegorzem Goleniem i Marcinem Grembowiczem, twórcami growego hitu "Nobody Wants to Die", czyli detektywistycznej, cyberpunkowej przygodówce osadzonej w XXIV wieku w Nowym Jorku przyszłości. To najnowsza polska produkcja, która porusza temat (nie)śmiertelności oraz transhumanizmu. Główny bohater potrafi manipulować czasem, by odkrywać wskazówki. Gra zbiera znakomite recenzje, a praca nad nią była okupiona miesiącami wyrzeczeń małego zespołu twórców. Zastanowimy się m.in. nad tym, dlaczego Polacy tak świetnie radzą sobie z gatunkiem cyberpunk, bo to kolejna po Cyberpunku i Observerze udana gra osadzona w tej dystopijnej narracji. Sama produkcja zawiera sporo odniesień do popkultury od "Sokoła Maltańskiego" z Humphreyem Bogartem w roli głównej po "Blade Ru Zobacz więcej na temat:
Gry, które trzeba znać. Specjalna publikacja CD-Action To nie jest książka o najlepszych, najwyżej ocenianych, tytułach z lat 2013-2023, to przede wszystkim o najważniejszych grach z tego okresu. "Gry, które trzeba znać. Od GTA V do Baldur's Gate III" to nowa, specjalna publikacja redaktorów magazynu CD-Action. Zobacz więcej na temat:
Jak zaczynać w branży gier? Ewa Maria Szczepanowska Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Ewą Marią Szczepanowską, animatorka kultury, specjalistka od edukacji w branży gier i filmowej. Rozmowa na temat roli edukacji w kształceniu przyszłych autorów/autorek gier wideo. A także praktyczne rady, jak zacząć i co zrobić, żeby trafić do branży gier wideo. Zobacz więcej na temat:
"JDM: Rise of the Scorpion" - nowa propozycja polskich twórców gier wideo Już na początku sierpnia będzie miała miejsce premiera darmowego prologu największej produkcji polskiego studia Gaming Factory - "JDM: Rise of the Scorpion". To fabularne wprowadzenie do historii z pełnej wersji gry – "JDM: Japanese Drift Master", która pojawi się w sprzedaży w IV kwartale tego roku. Zobacz więcej na temat: komputery nowe technologie
Rewolucja na rynku gier. Cloud gaming to przyszłość? Cloud gaming, czyli granie w chmurze, to rozwiązanie umożliwiające granie w gry bez posiadania dedykowanego do przetwarzania gier urządzenia - za pośrednictwem strumienia danych, płynącego do ekranu bezpośrednio z zewnętrznego serwera. Zobacz więcej na temat: komputery gry komputerowe
Wiedźmin ma jego ciało. Maciej Kwiatkowski Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Maciejem Kwiatkowskim - kaskaderem, aktorem motion capture. To od niego Geralt z Rivii w kultowej serii gier o Wiedźminie zaczerpnął ciało i wojownicze ruchy. Zobacz więcej na temat: kaskaderzy Wiedźmin
Gracze pokochali jej głos. Carolin "Wonder" Mrugała Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Carolin "Wodner" Mrugałą, piosenkarką, kompozytorką, pisarką, oraz cosplayerką. Wonder zaczynała jako piosenkarka na YouTube tłumacząc na język polski ulubione piosenki fanów gier wideo i animacji. Dziś występuje na największych scenach w Polsce, a jej autorskie piosenki promują gry z kategorii Triple-A. Zobacz więcej na temat: anime cosplay MUZYKA
Polska branża gier wideo. Blaski i cienie W latach 90. XX wieku praca w sektorze gier wideo była marzeniem wielu młodych Polaków. Jednak wtedy polska branża praktycznie nie istniała na profesjonalnym poziomie. Sukces serii o "Wiedźminie", a zwłaszcza jej trzeciej części, a także rewolucja gier niezależnych, tworzonych przez małe studia, stały się zachętą dla wielu Polaków, do spróbowania własnych sił. Zobacz więcej na temat: komputery
Jakub Żulczyk: polski Sejm jest materiałem na bardzo smutną przygodówkę Twórca bestsellerowych powieści "Ślepnąc od świateł" i "Wzgórze psów" należy do pokolenia, dla którego gry wideo są naturalnym środowiskiem. I nie ukrywa, że jest ich pasjonatem od szkoły podstawowej. O tym, co w grze jest dla niego najważniejsze, w czym leży trudność przełożenia gry na język filmu i co mówi menu polskiego Sejmu rozmawiał z Radosławem Nałęczem. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA jakub żulczyk książki literatura serial scenariusz pisarz Radosław Nałęcz Trójka gaming gry komputerowe
Polski sejm to materiał na grę. Jakub Żulczyk Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Jakubem Żulczykiem, pisarzem, scenarzystą, dziennikarzem, amerykanistą i współtwórcą seriali Belfer oraz Ślepnąc od świateł, a prywatnie fanem gier wideo i komiksów. Zobacz więcej na temat:
Cyfrowa rekonstrukcja wielkich bitew. Konrad Rawiński Trójkowa Rozmowa Radka Nałęcza z Konradem Rawińskim z Wargaming. "World of Tanks" zwykle przy okazji ważnych dat historycznych wprowadza aktualizacje nawiązujące do charakteru wydarzenia - tym razem obchody D-Day. To produkcja wojenna, ale bez zabijania żołnierzy. Społeczność eliminuje czołgi przeciwnika, ale nie ma tam krwi. Możliwe jest drużynowe rozgrywanie prawdziwych scenariuszy historycznych w trybie gry wieloosobowej przez internet. Zobacz więcej na temat: Trójka Radosław Nałęcz gry komputerowe
Laureatka Digital Dragons Awards. Marta Fijak Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Martą Fijak - laureatką tegorocznej nagrody specjalnej Digital Dragons Awards za całokształt twórczości. To biolożka z wykształcenia, która została projektantką gier wideo. Dyrektorka kreatywna, wykładowczyni. Zajmuje się m.in. retoryką systemów, czyli tym jak gry, w sposób unikalny, opowiadają historie. Nie dość że narracja jest wynikiem interakcji między statycznymi a dynamicznymi elementami, to jeszcze gracz jest pełnoprawnym współautorem. Ten unikalny koktajl może być podstawą do potężnych opowieści, ale też przyczyną spektakularnej katastrofy. I to nie tylko na froncie narracyjnym. Zobacz więcej na temat: