Polskie Radio
Section05
UOKiK

Manipulacje przy wysyłkowej sprzedaży suplementów diety. UOKiK nałożył ponad 5 mln zł kary

Miały być darmowe próbki suplementów, a przychodziły rachunki za roczny zapas produktu wraz z subskrypcją. Prezes UOKiK uznał, że działania Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zakwestionował siedem praktyk, które w różny sposób mogły wpływać na proces decyzyjny konsumentów i manipulować ich zachowaniem. Na spółkę nałożył ponad 5 mln zł kary.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA UOKiK suplementy diety handel internetowy marketing w internecie

Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać?

Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? 
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek reklama reklama w internecie media społecznościowe Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo

Rezygnacja z wakacji. Nieudany wyjazd. Jakie prawa ma konsument?

Mamy zarezerwowane wczasy w Grecji, ale boimy się na nie wylecieć w związku z pożarami. Czy możemy zrezygnować z wyjazdu nie ponosząc żadnych kosztów? Wyjechaliśmy na urlop, ale na miejscu okazało się, że zamiast w hotelu czterogwiazdkowym zostaliśmy zakwaterowani w ośrodku, który ma tylko dwie gwiazdki. Co wówczas możemy zrobić? W audycji "Cztery pory roku" mówiliśmy o prawach konsumenta związanych z wyjazdami wakacyjnymi.
Zobacz więcej na temat:  turystyka UOKiK Sława Bieńczycka reklamacja odszkodowanie wakacje biuro podróży

Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie. Prezes UOKiK: nadszedł czas, by egzekwować zasady

Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety - spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness. To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA UOKiK internet influencer marketing influencer reklama media społecznościowe POLSKA