Wirtualna rzeczywistość. "Pozwala na teleportację" - Wirtualna rzeczywistość kojarzy się z grami, bo jej historia tak się zaczęła. Jak przystało na każdy dobry start-up, zapalony gracz Palmer Luckey siedział w garażu przy domu rodziców i kombinował, jak to zrobić, żeby mieć gogle VR do grania - opowiada w Czwórce Katarzyna Jaklewicz, pomysłodawczyni European VR Congress 2017. Zobacz więcej na temat: Czwórka wirtualna rzeczywistość nowe technologie Kamil Jasieński Centrum Nauki Kopernik NAUKA medycyna architektura
Na czym polega fenomen gier mobilnych? Sektor gier mobilnych rozrósł się do olbrzymich rozmiarów i zdaniem ekspertów jego ranga wciąż będzie rosnąć. Coraz więcej osób posługuje się bowiem urządzeniami, które pozwalają na ich uruchamianie. Gośćmi audycji 24 Poziom byli Damian Fijałkowski i Grzegorz Zwoliński ze studia T-Bull. Zobacz więcej na temat: gry komputerowe rozrywka technologie mobilne internet
Pixel Heaven 2017 W dniach 25 – 28 maja 2017 r. odbędzie się piąta edycja Pixel Heaven - wyjątkowego wydarzenia dla wielbicieli elektronicznej rozrywki, którzy pamiętają czasy pierwszych komputerów 8/16 bit, niezależnych twórców gier wideo oraz miłośników komiksów, gier planszowych i klimatów lat 80. i 90 ubiegłego wieku. Zobacz więcej na temat: rozrywka komputery
Największa tegoroczna produkcja polskiej branży gier wideo Trzecia część serii Sniper Ghost Warrior to prawdopodobnie największa tegoroczna produkcja polskiej branży gier wideo. O kulisach powstawania gry rozgrywającej się w gruzińskich górach, mówił w audycji 24 Poziom Tomasz Andrzejewski z CI Games. Zobacz więcej na temat: komputery nowe technologie informatyka gry komputerowe
Wiedźmin III: jak powstaje świat komputerowej gry Gośćmi magazynu 24. Poziom byli Jakub Szamałek z CD Projekt Red, Paweł Miechowski ze studia 11 Bit Studios i Łukasz Wiśniewski z portalu Gram.pl. Eksperci w Polskim Radiu 24 mówili m.in. o tym, na czym polega trudność w adaptacji książki na grę komputerową. Zobacz więcej na temat: komputery nowe technologie informatyka gry komputerowe Andrzej Sapkowski
Booyka umożliwia tworzenie turniejów wideo w sieci Porównywanie treści wideo oraz tworzenie konkursów wideo z wykorzystaniem mechanizmu głosowania – to główne założenia serwisu Booyka, autorskiego projektu łódzkiej firmy IT Paplus International. Według twórców serwisu taka forma konfrontacji może być wykorzystana do oceny różnych produktów w sieci. Zobacz więcej na temat:
24. Poziom: Muzyka w grach komputerowych Gośćmi magazynu 24. Poziom byli Marcin Przybyłowicz i Jan Sanejko, kompozytorzy. Muzycy w Polskim Radiu 24 mówili m.in. o tym, na czym polega trudność w tworzeniu ścieżki dźwiękowej do gier komputerowych, a także jaka powinna być idealna muzyka w grach czy filmach. Zobacz więcej na temat: komputery nowe technologie informatyka
Rząd wyda 100 mln zł na gry wideo Od 5 maja producenci gier wideo będą mogli starać się o dotacje w drugiej edycji programu GameINN. Zobacz więcej na temat: Karolina Mózgowiec
Ponad 100 milionów złotych dla twórców gier 116 milionów złotych przekaże Narodowe Centrum Nauki i Rozwoju na wsparcie twórców gier. Ruszyła drugi program „GameINN”. Zobacz więcej na temat:
Zysk netto CD Projekt wyniósł 250,51 mln zł w 2016 r. CD Projekt wydał blisko 56 mln zł w ubiegłym roku na prowadzone projekty, w tym Gwint i Cyberpunk, podała spółka. Zobacz więcej na temat:
Gry retro. Lata 80. ciągle w modzie? - Mam wrażenie, że te mody wracają falami. Lata 80. mają bardzo wyrazisty styl. Kulturowo to był bardzo kolorowy czas. Dlatego fajnie się do niego wraca, bo jest bardzo plastyczny - przekonuje w "Pierwsze słyszę" Patryk Grzeszczuk z 11 bit studios, wydawcy wchodzącej właśnie na rynek gry "Beat Cop". Zobacz więcej na temat: Czwórka lata 80 serial Kamil Jasieński STYL ŻYCIA gry
Gry komputerowe rozwijają umiejętności poznawcze Choć wiele mówi się o uzależnieniu od komputera i gier komputerowych wśród młodzieży, to okazuje się, że mogą mieć one pozytywny wpływ na rozwój człowieka. – Potoczne i skrótowe myślenie na temat gier komputerowych w ogóle nie przystaje do badań naukowych. Jak się okazuje, gry komputerowe mogą rozwijać zdolności poznawcze – mówił w Polskim Radiu 24 Maciej Skorko z Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 gry komputerowe nowe technologie
Jak stworzyć 29 gier wideo w zaledwie 36 godzin? Takiemu wyzwaniu można było stawić czoła podczas zakończonego właśnie i organizowanego przez Warszawską Szkołę Filmową Warsaw Film School Game Jam 2. Kto został zwycięzcą wydarzenia i jaki był jego przewodni temat? Zobacz więcej na temat: Czwórka gry komputerowe Kamil Jasieński Miś Stanisław Bareja STYL ŻYCIA
Polska stanie się potentatem w dziedzinie kulturotechu? Polskie produkty sprzedawane za granicę powinny łączyć w sobie kulturę z technologią - pisze "Puls Biznesu". Przy sprzedaży niemal każdego towaru coraz bardziej liczą się wartości dodane, czyli na przykład emocje, jakie są związane z daną usługą lub przedmiotem. Zobacz więcej na temat: technologie puls biznesu
Japońskie gry RPG Japońskie gry RPG teoretycznie wywodzą się z tego samego nurtu co polska seria o Wiedźminie. W praktyce znacznie się jednak różnią, a dla większości graczy pozostają gatunkiem egzotycznym. Ta istniejąca już od około trzech dekad nisza jednak również w Polsce ma swoich zagorzałych fanów, a serie takie jak Final Fantasy, której 15 część trafiła ostatnio na rynek, cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Gośćmi programu 24 Poziom byli Magdalena Kucharska (konsolowe.info), Michał Zdancewicz (Pixel) i Michał Śledziński - reżyser animacji, autor komiksów i sympatyk japońskich gier fabularnych. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 gry komputerowe Japonia
Michał Staniszewski: gry ewoluują, jak filmy W rozmowie z Kamilem Jasieńskim współtwórca Studia Plastic opowiadał o chwalonym na całym świecie projekcie "Bound". Za tę nowatorską grę otrzymał Paszport Polityki w kategorii Kultura cyfrowa, przyznawanej pierwszy raz w historii tej nagrody. Zobacz więcej na temat: Czwórka gry Kamil Jasieński KULTURA
24. Poziom: Studio Kool2Play i jego niecodzienne gry wideo W najnowszej audycji „24. Poziom” gośćmi Przemka Pawełka i Kasi Gizińskiej byli Michał Marzęcki i Paweł Miłaszewicz z warszawskiego studia Kool2Play, zajmującego się wydawaniem gier mobilnych, PC i konsolowych. Przedstawiciele studia mówili o znaczeniu oryginalności pomysłów przy próbie wejścia na tak konkurencyjny rynek, jak sektor gier wideo oraz o tym, czym wyróżniają się ich produkcje. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 gry aplikacje mobilne technologie it Katarzyna Gizińska innowacyjność smartfony nowe technologie
VR dla każdego? "Ceny są astronomiczne" W audycji 24. Poziom Dawid Muszyński z portalu "naekranie.pl", Bartłomiej Sieja z "Gamezilli" i Bartek Dramczyk z magazynu "Pixel" zastanawiali się, czy technologia rzeczywistości wirtualnej już w 2017 roku stanie się wiodącym elementem rynku gier. Zobacz więcej na temat: technologie it technologie gry komputerowe internet nowe technologie