Kredytobiorca będzie lepiej chroniony Konsumenci mają być lepiej chronieni przy zaciąganiu kredytów hipotecznych. Zobacz więcej na temat: kredyt hipoteczny banki Karolina Mózgowiec GOSPODARKA
Jak bezpiecznie kupić używane auto z zagranicy? „Niemiec płakał jak sprzedawał” - pewnie niejednokrotnie Państwo to słyszeli, kupując samochód sprowadzany z zagranicy. Czy warto wierzyć takim zapewnieniom, jak bezpiecznie kupować taki samochód, aby samemu później nie płakać, radzili eksperci w radiowym Pogotowiu Konsumenckim. Zobacz więcej na temat: motoryzacja samochody handel
W marcu gorsze nastroje konsumentów, lepsze przedsiębiorców W marcu 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, odnotowano niewielkie pogorszenie nastrojów konsumenckich. Za to polepszyły się oceny koniunktury w budowlance, handlu i usługach. Zobacz więcej na temat: gus przemysł
Dlaczego łatwiej kupić nowy sprzęt, niż go naprawić? Lodówka czy pralka psujące się tuż po gwarancji mają przejść do historii. Bruksela chce zająć się celowym „psuciem” produktów przez producentów. Zobacz więcej na temat: naprawa firma Justyna Golonko
Jak bronić się przed sztuczkami akwizytorów? Wiosna sprzyja wizytom akwizytorów i pokazom - organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi akwizytorami. Jakie sztuczki stosują? Jak odstąpić od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa? Zobacz więcej na temat: UOKiK prawa konsumenta Justyna Golonko
Jak nie dać się nabrać na sztuczki akwizytorów? Organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi sprzedawcami. Jak nie dać się nabrać na "wyjątkową ofertę"? Gośćmi Pogotowia Konsumenckiego byli: Małgorzata Cieloch rzecznik UOKiK, Bartosz Wyrzykowski z Biura Rzecznika Finansowego, Michał Herde prezes warszawskiego oddziału Federacji Konsumentów. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 prawa klienta sprzedaż sprzedaż telefoniczna UOKiK prawa konsumenta
Światowy Dzień Konsumenta. UOKiK o naszych prawach 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Przy tej okazji w tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o konieczności ochrony praw seniorów. Zobacz więcej na temat: UOKiK senior prawa konsumenta
Czy Polscy konsumenci są świadomi swoich praw? Co roku 15 marca obchodzony jest Światowy Dzień Praw Konsumenta. Czy każdy z nas wie, jakie ma prawa? I czy z nich korzysta. Zobacz więcej na temat:
Światowy Dzień Konsumenta. Poznaj swoje prawa W Światowym Dniu Konsumenta zastanowimy się, czy jesteśmy świadomi swoich praw zarówno jako klienci sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Zobacz więcej na temat: UOKiK prawo prawa konsumenta prawa klienta
Prawa i obowiązki imigrantów ekonomicznych w Polsce Największą grupą napływającą zza granicy do Polski są mieszkańcy z rejonu Donbasu na Ukrainie. Zobacz więcej na temat: prawo Anna Grabowska POLSKA
Uwaga na nieuczciwych akwizytorów. Jakie sztuczki stosują? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę w wysokości ponad 10 milionów złotych na spółkę Polski Prąd i Gaz. Wcześniej firma działała pod nazwą Polska Energetyka Pro. Akwizytorzy tej spółki zawierali umowy sprzedaży prądu w domach konsumentów, których większość stanowili seniorzy i nie zawsze uczciwie. Zobacz więcej na temat: UOKiK prąd energia elektryczna Elżbieta Szczerbak
Reklamacja przez telefon: połączenie jak zwykła rozmowa Koszty połączenia z numerem telefonicznym obsługi posprzedażowej nie mogą przekraczać kosztów zwykłego połączenia – uznał w czwartek Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu. Zobacz więcej na temat: handel prawa konsumenta
Jak pasażerowie mogą dochodzić roszczeń? Nawet najlepszą i najbardziej wyczekiwaną podróż może zepsuć takie przykre zdarzenie, jak opóźnienie pociągu, czy samolotu, albo zgubienie bagażu. W takich sytuacjach pasażerowie nie są pozostawieni samym sobie. Mogą dochodzić swoich praw bezpośrednio u przewoźnika, albo zgłosić się po pomoc do odpowiedniego urzędu. Zobacz więcej na temat: kolej samolot prawo transport Sylwia Zadrożna Elżbieta Szczerbak
GUS: w lutym zmiana nastrojów konsumenckich Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), który wskazuje na nastroje konsumentów, obniżył się o 0,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie -1,9. Jednakże w porównaniu do lutego 2016 r. obecna wartość tego wskaźnika jest wyższa o 4,3 p. proc. - poinformował w środę GUS. Zobacz więcej na temat: nastrój Główny Urząd Statystyczny gus
Niewypłacalność firm to już epidemia globalna Co trzecia firma z powodu opóźnionych przez kontrahentów płatności traci rocznie do 20 tysięcy złotych, co dziesiąta nawet powyżej 50 tysięcy, a niemal połowa nie umie w ogóle oszacować ponoszonej straty. Zobacz więcej na temat: Sylwia Zadrożna Aleksandra Tycner zatory płatnicze przedsiębiorca przedsiębiorstwo firma Ministerstwo Rozwoju
Telemarketera rozpoznasz po... prefiksie numeru Komisja Europejska zaprezentowała projekt nowego rozporządzenia o e-prywatności. Zgodnie z nim telemarketerzy będą musieli używać specjalnego prefiksu informującego, że dzwonią do nas z ofertą sprzedaży towaru lub usługi. Zobacz więcej na temat: telemarketing prawo Dominik Olędzki GOSPODARKA
Reklamy Vectry mogły wprowadzać w błąd. Będą rekompensaty Wszystko za 10 zł. Tym hasłem spółka Vectra reklamowała swoją ofertę. W rzeczywistości atrakcyjna cena obowiązywała tylko przez ograniczony czas, a potem klienci musieli płacić znacznie więcej. Przedsiębiorca dobrowolnie zobowiązał się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocji. Zobacz więcej na temat: UOKiK
"Teraz Polska": patriotyzm gospodarczy po prostu się opłaca W piątek, 3 lutego, upływa termin przyjmowania zgłoszeń do konkursu "Teraz Polska". Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego już od 27 lat nagradza najlepsze polskie produkty i usługi oraz zachęca do patriotyzmu konsumenckiego. Zobacz więcej na temat: Teraz Polska przedsiębiorca gospodarka polska GOSPODARKA POLSKA Kongres 590