Poranne Rozmaitości 22.07.2015 r. W audycji m.in.: Trzech na czterech konsumentów korzysta z letnich wyprzedaży. Kupujemy nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale także w Internecie. Gdzie i jak kupować, aby bez problemu oddać przeceniony produkt? Zobacz więcej na temat: Iran edukacja energia
Kupujący na wyprzedaży mają tyle samo praw Kupując rzeczy na wyprzedaży, promocji lub z ekspozycji mamy tyle samo praw, co w przypadku zakupu po cenie regularnej. Przypomina o tym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: zakupy
Kuszące biznesowe zapachy Zapach ma udział w 75 proc. decyzji konsumenckich. Dlatego coraz częściej w sklepach, sieciach handlowych czy placówkach usługowych wyczuwamy rozmaite aromaty - informuje "Rzeczpospolita". Zobacz więcej na temat: sklep zakupy
Łukasz Lefanowicz: konsumenci mniej nieufni Mimo, że wskaźniki nastrojów konsumentów nieco się poprawiają, wciąż nie pozwalają oczekiwać, że Polacy ruszą śmielej na zakupy. Podobna ostrożność wynika też z danych o sprzedaży detalicznej. Pierwsze sygnały poprawy zaczynają być jednak widoczne. Zobacz więcej na temat: zaufanie
GUS: konsumenci w coraz lepszych nastrojach W czerwcu 2015 r. nastroje konsumenckie dotyczące zarówno sytuacji bieżącej, jak i przyszłej poprawiły się - podał w czwartek GUS. Zobacz więcej na temat: Główny Urząd Statystyczny gus
UE: jest porozumienie ws. sporów konsumenckich Jest kompromis w Unii w sprawie ułatwień w dochodzeniu praw w sporach transgranicznych o małej skali. Chodzi o stosowanie europejskich procedur ws. drobnych sporów. Zobacz więcej na temat: Unia Europejska
Tajemniczy klient skontroluje przedsiębiorcę Rada Ministrów wbrew zapowiedziom nie zajęła się na wtorkowym posiedzeniu projektem nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Projekt wprowadza konieczność uzyskania uprzedniej zgody sądu na wykorzystanie instytucji tajemniczego klienta. Zobacz więcej na temat: handel UOKiK
Konsumenci coraz bardziej świadomi swoich praw Z każdym rokiem wzrasta świadomość konsumentów z zakresu przysługujących im praw. Z badań przeprowadzonych przez Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej wynika, że Polacy coraz więcej wiedzą i coraz częściej zwracają uwagę na przestrzeganie przepisów w kwestii reklamacji oraz zwrotu zakupionych towarów i usług. Zobacz więcej na temat: prawo
Poranne Rozmaitości 22.06.2015 r. W audycji m.in.: Polski rynek luksusowych nieruchomości jest wciąż niewielki i względem światowych liderów znajduje się w fazie rozwoju. Zobacz więcej na temat: fundusze europejskie przedsiębiorca
Jak oddać bilet na koncert, czy na mecz? Rozpoczął się czas, w którym odbywa się wiele imprez kulturalnych, sportowych, festiwali muzycznych czy filmowych. Wiele z nich to wydarzenia masowe, organizowane dla miłośników z całego kraju, często dosyć kosztowne. Coraz częściej bilety na takie imprezy kupujemy przez internet. Warto wiedzieć, że z ich zwrotem może być problem. Zobacz więcej na temat: koncert koncerty
UOKiK wprowadza „tajemniczego klienta” do gry Koniec zabawy w kotka i myszkę między nieuczciwymi kontrahentami a oszukiwanymi konsumentami. UOKiK wprowadza do gry nową postać – „tajemniczego klienta”, który nie tylko będzie kontrolował ale i dokonywał próbnego zakupu. Zobacz więcej na temat: handel UOKiK
Superbrands. Nagroda, której nie da się kupić Tego tytułu nie da się kupić. Otrzymują je wyłącznie najlepsi i najsilniejsi na danym rynku. Mowa o nagrodach Superbrands przyznawanych na świecie od ponad 20 lat, w Polsce - od dekady. Zobacz więcej na temat: firma marka narodowa zakupy
UOKiK kontra łowcy klauzul Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce pomóc sklepom internetowym. O sprawie pisze "Puls Biznesu". Zobacz więcej na temat: prawo UOKiK
Jakość, cena i marzenia. Jak nie przepłacać? Cena nie zawsze idzie w parze z jakością. Jak można się dowiedzieć, czy za dany produkt warto zapłacić kwotę podaną na metce? Zobacz więcej na temat: Gabriela Darmetko psychologia Trójka zakupy
GUS: coraz lepsze nastroje konsumenckie W kwietniu nastroje konsumenckie dotyczące zarówno sytuacji bieżącej, jak i przyszłej wyraźnie poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał w czwartek Główny Urząd Statystyczny. Zobacz więcej na temat: gus
Firmy skarżą się na nowe prawo konsumenckie Trzy czwarte kupujących w sieci chwali sobie nowe prawo konsumenckie - wynika z badania ARC Rynek i Opinia na zlecenie Poczty Polskiej. 60 proc. osób e-klientów wie, że ma prawo odstąpić od umowy kupna w ciągu 14 dni. Zobacz więcej na temat: e-zakupy zakupy w internecie zakupy w sieci
Poranne Rozmaitości 20.04.2015 r. W audycji m.in.: Jesienią ma ruszyć loteria paragonowa Ministerstwa Finansów. Ma ona zachęcać do brania od sprzedawców paragonów fiskalnych. Dlaczego warto brać paragon? Zobacz więcej na temat: WWF Ministerstwo Finansów rolnicy
Poranne Rozmaitości 16.04.2015 r. W audycji m.in.: Planując zmianę pracy, warto sprawdzić czy firma oferująca zatrudnienie jest uczciwa. Według danych Państwowej Inspekcji Pracy, w 2014 roku aż 171,4 mln zł wyniosła kwota niewypłaconych należności z tytułu wynagrodzenia. Zobacz więcej na temat: sprzedaż zatrudnienie praca