X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Niepełnosprawni uczniowie w polskiej szkole. "Trudna codzienność"

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2018 16:49
Szkoły nie są przygotowane do pracy z uczniami z niepełnosprawnościami - wynika z raportu NIK. Aż w połowie ogólnodostępnych placówek oświatowych nie zapewniono takim dzieciom odpowiednich warunków kształcenia.
Audio
  • W jaki sposób włodarze szkół starają się przystosować placówki do potrzeb uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności? (Czat Czwórki)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Africa Studio

wózek niepełnosprawność 1200.jpg
"Niepełnosprawność tak naprawdę nie istnieje"

- Wciąż funkcjonują bariery, na które już nawet nie zwracamy uwagi: podwyższone progi, drzwi, które otwierają się w inną stronę niż powinny, przeróżne utrudnienia w komunikacji miejskiej. Jest jednak lepiej niż było 10 lat temu i jestem pewna, że za kolejne 10 lat będzie jeszcze lepiej - mówiła Katarzyna Bieżanowska. A jak przekonywał dr Paweł Kubicki z SGH, nie chodzi wyłącznie o bariery architektoniczne,  ale także społeczne - przede wszystkim stereotypowe postrzeganie odmienności. - Edukacja włączająca, mimo deklaracji, jest trudna w praktyce. Choć nie jest niemożliwa, bo w niektórych placówkach ten proces działa. Bariery wynikają najczęściej po prostu z braku dobrej woli, albo braku świadomości - tłumaczył dr Paweł Kubicki.

dr Paweł Kubicki Edukacja włączająca jest fundamentem społecznego postrzegania niepełnosprawności. Nie ma skuteczniejszej metody oswajania niepełnosprawności niż edukacja w dzieciństwie: przedszkolu i szkole

Które z tych barier są łatwiejsze do wyeliminowania i jak walczyć ze stereotypami? Zapraszamy do wysłuchania nagrania dyskusji ze studia Czwórki.

***

Tytuł audycji: "Czat Czwórki"
Prowadzi: Beata Kwiatkowska
Przygotował: Weronika Puszkar
Gość:
Katarzyna Bieżanowska (fundacja Kulawa Warszawa), dr Paweł Kubicki (Instytut Gospodarstwa Społecznego SGH, autor publikacji Polityka Publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami)
Data emisji:
6.02.2018
Godzina emisji: 15.07

kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czy pełnoletni uczeń ma prawo sam usprawiedliwiać nieobecności w szkole?

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2017 14:00
Ten temat od lat dzieli zdania rodziców, uczniów i pedagogów. Z jednej strony mamy do czynienia z dorosłymi ludźmi, z drugiej szkoły mają swój regulamin, który może inaczej regulować tę kwestię. A jak wygląda to pod względem prawnym?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Monika Walecka i jej pachnąca chlebem rewolucja. Z San Francisco do Polski

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2018 18:00
- Mam naturę poszukiwacza. Moja przygoda z wypiekaniem chleba rozpoczęła się od postawienia pytania: dlaczego chleb, który wypiekam samodzielnie, jest tak różny od tego, który kupuję w piekarni, choć korzystam z tych samych składników - mówiła Monika Walecka, autorka bloga gotujebolubi.pl.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Leki antydepresyjne. Dlaczego bierzemy ich coraz więcej?

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2018 08:30
W 2017 roku sprzedano w Polsce ponad 21 mln opakowań leków antydepresyjnych, o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo to, pod względem liczby samobójstw zajmujemy w Europie niechlubne, 9. miejsce.
rozwiń zwiń