X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Trendy w odżywianiu 2020. Jak zaplanować zbilansowaną dietę?

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2020 14:29
Nowy rok to także nowe trendy w odżywianiu. Czy warto ulegać takim modom? Co i jak jeść, żeby schudnąć? I jak wytrwać w dietetycznym postanowieniu noworocznym? O tym rozmawialiśmy z dietetyczką Jagodą Podkowską.
Audio
  • Zaplanuj swoje posiłki - unikniesz efektu jojo (4. bieg/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: pixabay.com/StockSnap

Nie róbmy zakupów spożywczych spontanicznie. Zaplanujmy, co ma znaleźć się w naszej lodówce Jagoda Podkowska

Konsultacja z dietetykiem jest idealnym rozwiązaniem dla każdego, kto nie radzi sobie z ułożeniem i przestrzeganiem codziennej zbilansowanej diety. Dla wielu z nas początek roku jest motywacją do wprowadzenia zdrowych nawyków żywieniowych. Czy warto zatem skusić się na kolejną modną dietę? 

Zbilansowana dieta zamiast szybkiego detoksu

Jak mówiła dietetyczka Jagoda Podkowska najgorsze, co możemy zrobić po dłużej przerwie, to tzw. detoks. - Prawie zawsze taki zabieg kończy się odwrotnością tego, co sobie założyliśmy. Masa ciała zamiast maleć rośnie, a my utwierdzamy się w przekonaniu, że nie warto inwestować w zmianę nawyków - wyjaśniała. 

Nie zostawiajmy niezdrowych przekąsek w widocznym miejscu. Dzięki temu rzadziej będziemy po nie sięgać Jagoda Podkowska

Zamiast diety, zmiana nawyków - planujmy długoterminowo

Często problemy z utrzymaniem szczupłej sylwetki wiążą się z wyuczonymi niezdrowymi nawykami żywieniowymi. Zdaniem specjalistki, by dieta przyniosła rezultaty na stałe powinniśmy wprowadzić zasady i składniki, dzięki którym będziemy wyglądać i czuć się lepiej. Jak to zrobić? Musimy pamiętać o unikaniu pułapek, które zastawia na nas nasz mózg. - W momentach nadwyżki energetycznej częściej mamy ochotę na sięgnięcie po wysokokaloryczną przekąskę. O takich sytuacjach powinniśmy pomyśleć z wyprzedzeniem, dietetyk pomoże nam ułożyć dietę, która będzie dopasowana do naszego stylu życia - radziła. 

W audycji sprawdzaliśmy też, jak znaleźć dobrego trenera personalnego dla siebie. Na ten temat dziennikarka Czwórki Justyna Tylczyńska rozmawiała z trenerką personalną gwiazd, instruktorką jogi Basią Tworek. 

***

Tytuł audycji: 4 bieg

Prowadzi: Piotr Galus

Gość: Jagoda Podkowska (dietetyczka)

Data emisji: 10.01.2020

Godzina emisji: 16.05

ac/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ciemne strony diet. Nie ma "cudownych" sposobów

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2017 19:00
Jakie skutki dla naszego zdrowia może mieć wykluczanie z diety produktów takich jak gluten, tłuszcz i laktoza? Jakie substancje możemy bez szkody dla siebie wyłączyć, albo ograniczyć? 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Magdalena Hajkiewicz: chcesz schudnąć? Zmień myślenie!

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2018 14:44
Badania pokazują, że jedynie co piątej osobie udaje się utrzymać wagę w okresie 6-8 miesięcy po zakończeniu diety. Jak w takim razie ożywiać się z głową i bez efektu jo-jo? 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gluten w diecie. Czy warto z niego rezygnować?

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2018 13:00
Gluten uważa się za winowajcę wielu nietypowych problemów zdrowotnych. Czy rzeczywiście słusznie wykluczamy go z diety? Może ta moda wcale nie jest dobra dla naszego zdrowia?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Plan-R. Jak zautomatyzować zdrowe nawyki?

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2019 12:30
- Krótkoterminowa przyjemność nie sprawi nam radości na dłuższym dystansie. W momencie pokusy, żeby zjeść solone orzeszki albo ciastko z kremem, warto pomysleć o konsekwencjach - mówi psychodietetyk Sylwia Prawdzik, autorka kalendarza motywacyjnego Plan-R.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sposób na zrzucenie kilogramów: "żeby schudnąć trzeba jeść"

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2019 16:31
Według słownika "dieta" to system odżywiania się polegający na dostosowaniu ilości i rodzaju pokarmu do potrzeb organizmu. Tymczasem większości kojarzy się z wyrzeczeniami. Czy musi tak być?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trener Remigiusz Stachelek radzi, jak mieć szczupłą sylwetkę

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2019 13:20
Przedwiośnie to czas, w którym popełniamy najwięcej błędów w dbaniu o szczupłą sylwetkę. - Na siłowni mieszamy treningi, nie znamy właściwej kolejności wykonywania ćwiczeń i odchudzamy się na siłę - wyjaśnia Remigiusz Stachelek i podpowiada, co zrobić żeby mieć lepszą sylwetkę. 
rozwiń zwiń