X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Anna Bikont i niedomknięta biografia Ireny Sendlerowej

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2018 10:46
Ogłoszono laureatów Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego. W kategorii reportaż literacki zwyciężyli m.in. Sacha Batthyany, Joanna Czeczott, Marcin Kącki, Marek Łuszczyna czy Olga Gitkiewicz. Nagrodzona została także Anna Bikont za książkę "Sendlerowa w ukryciu".
Audio
  • Anna Biknot o historii wydobytej z nieistnienia (Faktofonia/Czwórka)
Okładka książki Anny Bikont Sendlerowa. W ukryciu
Okładka książki Anny Bikont "Sendlerowa. W ukryciu"Foto: wydawnictwo Czarne/materiały prasowe

- Napisałam ważną książkę. Chciałabym, żeby przeczytało ją jak najwięcej osób, głównie ze względu na temat, a opowiadam o losie żydowskich dzieci w trakcie Holocaustu - mówiła Anna Bikont.

Stawiając swoich bohaterów na cokole odrealniamy ich i oddalamy od prawdy. Każda postać ma swoje rysy, problemy, które sprawiają, że w jednych sprawach są bohaterami, w innych nie Anna Bikont

- Jestem szczęśliwa, że zostałam nagrodzona nagrodą im. Ryszarda Kapuścińskiego, bo jest to dla mnie bardzo ważna osoba. Choć zaczynał od pisania o Polsce, to interesował się światem, inaczej niż część rodzimych reportażystów, którzy są bardzo polonocentryczni. Kapuściński to przekraczał. Tym bardziej cieszy mnie to wyróżnienie, które otrzymałam, choć nie pisałam o Afryce - przyznaje gość Dominiki Klimek.

Jakie było uzasadnienie jury przy wyborze reportażu Anny Bikont? Jaką książkę napisała dziennikarka? Dlaczego jej bohaterką została Irena Sendlerowa? W jaki sposób bohaterka ukształtowała jej narrację i treść? O tym w nagraniu audycji. 

***

Tytuł audycji: "Faktofonia"

Prowadzi: Dominika Klimek

Gość: Anna Bikont (dziennikarka, współtwórczyni tygodnika "Mazowsze", autorka biografii Ireny Sendlerowej)

Data emisji: 21.05.2018

Godzina emisji: 19.15

ac/pj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

W tej książce Japonki wychodzą z pudełka

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2018 10:18
- W japońskim funkcjonuje takie wyrażenie "córka w pudełku", co oznacza młodą dziewczynę, na którą rodzice chuchają i dmuchają - mówi Karolina Bednarz, autorka "Kwiatów w pudełku". - Z jednej strony opiekunowie chcą dla niej jak najlepiej, a z drugiej ograniczają jej wolność i swobodę, narzucają jej zasady jak ma się zachowywać - dodaje. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dlaczego Norweg jest "szczęśliwy jak łosoś"?

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2018 12:00
- "Skandynawowie są zimni i zdystansowani", usłyszałam przed pierwszym wyjazdem. Wystarczyło kilka dni, żebym przekonała się, że Norwegowie są pomocni, ale cenią strefę prywatną - opowiada Anna Kurek, autorka książki "Szczęśliwy jak łosoś".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Spotkanie z mistrzem. Rozmowy o Gustawie Holoubku

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2018 10:00
- Tak jak napisałam w przedmowie do pierwszego wydania "Holoubek. Rozmowy", ta książka była bezinteresowana, powstawała bezinteresownie, nie na zamówienie, nie na konkretną potrzebę. Powstawała z fascynacji i sobie swobodnie narastała - mówi Małgorzata Terlecka-Reksnis.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Magdalena Grzebałkowska i czego nie wiadomo o Komedzie

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2018 13:26
- Bardzo mało zachowało się materiaów źródłowych dotyczących samego Komedy i jazzu polskiego - mówi gość "Faktofonii". - W moich książkach wolę czasami pozostawić pytanie, choć te, które stawiam raczej są pytaniami już bez odpowiedzi - dodaje.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Aktywistka, wybieg i rewolucja. Niepokorni w świecie mody i kinie

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2018 14:27
W Warszawie zakończył się Millenium Docs Against Gravity Festival. Tegoroczna odsłona obfitowała w produkcje, których bohaterami są ikony światowej mody: Vivienne Westwood, belgijski kolektyw Maison Margiela, czy Grace Jones.
rozwiń zwiń