Ostrzeżenie UOKiK ws. EGF Council UOKiK wszczął postępowanie przeciw Europejskiej Grupie Finansowej Council z Wrocławia, gdyż oferowane przez nią kredyty mogą powodować znaczne straty finansowe klientów. Podkreślono, że EGF Council kieruje ofertę do osób mających trudności z uzyskaniem pożyczki na rynku. Zobacz więcej na temat: finanse
Banki na celowniku UOKiK. Chodzi o podwyżki opłat W tym roku coraz częściej słyszymy, że banki podnoszą nam różnego rodzaju opłaty, a także wprowadzają nowe - od korzystania z bankomatów po prowadzenie samego rachunku. O każdej zmianie w tabeli opłat, klienci muszą zostać poinformowani. Dziś nie zawsze instytucje finansowe robią to w odpowiedni sposób. Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który prowadzi postępowania przeciwko 18 bankom. Zobacz więcej na temat: bank banki opłaty Dominik Olędzki
Suplementy diety: UOKiK wszczął kolejne postępowania Reklamy suplementów diety błędnie sugerują, że te produkty leczą i są remedium na liczne dolegliwości. Producenci, aby zachęcić konsumentów, nie powinni wykorzystywać wizerunku farmaceuty czy pedagoga szkolnego. To niektóre zastrzeżenia UOKIK do reklam suplementów diety. Urząd wszczął kolejne postępowania dotyczące tych środków spożywczych. Na spotkaniu z branżą przestawił swoje działania. Zobacz więcej na temat: suplementy diety zdrowie
Frankowicze kontra Raiffeisen Bank: do sprawy wkroczył UOKiK Prezes UOKiK przedstawił trzy kolejne istotne poglądy w sprawie. Dotyczą one sporów między konsumentami a Raiffeisen Bank Polska o postanowienia umowy kredytu hipotecznego indeksowanego kursem franka szwajcarskiego. Zobacz więcej na temat: raiffeisen bank kredyt hipoteczny kredyt walutowy frank szwajcarski
Czy Twoja Telekomunikacja wprowadza klientów w błąd? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy operator telefoniczny Twoja Telekomunikacja wprowadza konsumentów w błąd. Do Urzędu i rzeczników konsumentów trafiło ok. 450 zgłoszeń od klientów firmy - podał UOKiK, który wszczął postępowanie przeciw przedsiębiorcy. Zobacz więcej na temat: telekomunikacja
Uwaga na nieuczciwe stacje benzynowe! Najwięcej na Mazowszu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolował 1500 stacji w całej Polsce. Najwięcej nieprawidłowości wykryto m.in. w województwie mazowieckim. Zobacz więcej na temat: paliwa energetyka
UOKiK ws. AXA: sześć istotnych poglądów Prezes UOKiK przedstawił sześć istotnych poglądów w sprawach przeciwko AXA. Dotyczą one postanowień umów polis z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK) - poinformował w poniedziałek UOKiK w komunikacie. Zobacz więcej na temat: axa
Firmy słono płacą za wprowadzanie klientów w błąd Wielomilionowe kary, publiczne wyjaśnienia nieprecyzyjnych lub nieprawdziwych informacji czy zwrot niesłusznie pobieranych pieniędzy - to efekty zamknięcia w ostatnim czasie kilku postępowań przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prowadzonych przeciwko dostawcom usług telekomunikacyjnych. Zobacz więcej na temat: telekomunikacja Dominik Olędzki
UOKiK znów przesadził z karami dla firm Z 54 mln zł do zaledwie 4,2 mln zł sąd obniżył łączną karę, jaką UOKiK nałożył za zmowę cenową na Akzo Nobel, Praktikera i Obi. Leroy Merlin został uniewinniony - pisze poniedziałkowy "Puls Biznesu". Zobacz więcej na temat:
Kolejne istotne poglądy prezesa UOKiK w sprawie frankowej Prezes UOKiK wydał kolejne cztery istotne poglądy w sprawie frankowiczów, kwestionując postanowienia umów o kredyt hipoteczny, zawartych z Bankiem Millennium - poinformował w piątek UOKiK w komunikacie. Zobacz więcej na temat: kredyt walutowy bank millennium
Reklamy Vectry mogły wprowadzać w błąd. Będą rekompensaty Wszystko za 10 zł. Tym hasłem spółka Vectra reklamowała swoją ofertę. W rzeczywistości atrakcyjna cena obowiązywała tylko przez ograniczony czas, a potem klienci musieli płacić znacznie więcej. Przedsiębiorca dobrowolnie zobowiązał się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocji. Zobacz więcej na temat: konsument
"Frankowicze powinni iść do sądów" Ekonomiści ostrzegają, że sytuacja frankowiczów może się w przyszłości pogorszyć. To będzie problem nie tylko dla samych zainteresowanych, ale także dla banków i całej gospodarki. Prezes Jarosław Kaczyński radzi, by walczyć o swoje w sądzie. Zobacz więcej na temat: frank szwajcarski kredyt walutowy kredyt hipoteczny Jarosław Kaczyński GOSPODARKA
Pod lupą UOKiK 18 banków Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowania przeciw 18 bankom - poinformował Urząd w czwartek w komunikacie. UOKiK sprawdza, jak banki zmieniają umowy z konsumentami, czy wystarczająco informują o zmianach warunków umów finansowych. Zobacz więcej na temat: bank kredyt GOSPODARKA
UOKiK staje po stronie frankowicza. Istotny pogląd ws. BPH Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przedstawił istotny pogląd w sprawie Banku BPH. Dotyczy on postępowania o spłatę należności wynikających z umowy o kredyt hipoteczny waloryzowany frankiem szwajcarskim - poinformował we wtorek UOKiK. Zobacz więcej na temat: frank szwajcarski bank bph banki kredyt hipoteczny kredyt walutowy
UOKiK ukarał Orange Polska Orange Polska nie zgadza się z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który nałożył na spółkę karę blisko 30 mln zł. Telekomunikacyjna firma już odwołała się w tej sprawie do sądu - poinformował Orange Polska w przesłanym PAP komentarzu do decyzji Urzędu. Zobacz więcej na temat: orange
Dlaczego warto czytać etykiety spożywcze? Polacy nie mają nawyku czytania etykiet. Z badań wynika, że tylko co trzeci Polak sprawdza na etykiecie datę ważności produktu i jest to najczęściej sprawdzana informacja. Zobacz więcej na temat: żywność Sylwia Zadrożna Elżbieta Szczerbak GOSPODARKA handel reklama zdrowie
Ponad 40 mln zł kary dla Cyfrowego Polsatu i Polkomtela Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 40 mln zł kary za nieuczciwe reklamy na Cyfrowy Polsat i Polkomtel - poinformował w środę UOKiK w komunikacie. Zobacz więcej na temat: cyfrowy polsat polkomtel
Serwisy z ofertami nieruchomości ukarane przez UOKiK Przedsiębiorca prowadzący kilka serwisów internetowych z ofertami nieruchomości - nie informował w należyty sposób swoich klientów o konieczności zapłaty. Zobacz więcej na temat: internet reklama