X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Polskie Radio
Section05
płatności mobilne

Jak dbać o bezpieczeństwo płatności w sieci?

Ponad trzykrotnie – z 7 do 22 proc. – wzrosła w ciągu ostatniego roku liczba klientów banków, którzy regularnie aktualizują programy zabezpieczające przed złośliwym oprogramowaniem, wynika z tegorocznego badania Wizerunek polskiego sektora bankowego*) zrealizowanego dla Związku Banków Polskich i KIR. Dodatkowo do 37 proc. wzrosła liczba osób, które stosują odpowiednio silne hasło dostępu do bankowości elektronicznej.
Zobacz więcej na temat:  internet płatności płatności internetowe płatności mobilne

Płatności internetowe będą bezpieczniejsze

Płatności elektroniczne rozwijają się bardzo dynamicznie na fali ekspansji zakupów internetowych i handlu mobilnego. Jednym z warunków dalszego wzrostu jest zapewnienie jak najwyższego bezpieczeństwa transakcji online, co jest kluczową kwestią dla kupujących w internecie. Do jego zwiększenia ma przyczynić się nowa unijna dyrektywa PSD2. Na jej wdrożenie państwa członkowskie mają czas do połowy stycznia 2018 roku.
Zobacz więcej na temat:  płatności płatności mobilne płatności zbliżeniowe

System płatności mobilnych BLIK polskim hitem eksportowym

Pierwszy i największy otwarty system płatności mobilnych w Polsce wystartował w lutym 2015 roku w wyniku porozumienia prezesów sześciu największych polskich banków - Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku i PKO Banku Polskiego. W ciągu pierwszych czterech miesięcy aplikację BLIK zainstalowało w swoich telefonach ponad 700 tysięcy osób, a po siedmiu miesiącach liczba ta przekroczyła milion.
Zobacz więcej na temat:  Elżbieta Szczerbak płatności bezgotówkowe płatności internetowe płatności mobilne

Płatności mobilne: Polacy chętnie korzystają z nowinek

Polska jest europejskim liderem innowacyjności w zakresie nowych form płatności. Dobrze przyjęły się płatności zbliżeniowe kartą oraz przy użyciu smartfonów, dlatego firmy operujące na tym rynku nie boją się wchodzić z nowymi usługami. Polski Standard Płatności pracuje nad wdrożeniem przelewów na numer telefonu. W Skandynawii to jedna z najpopularniejszych usług bankowości. W Polsce eksperci liczą, że takie przelewy będą odpowiadały nawet za połowę transakcji mobilnych.
Zobacz więcej na temat:  płatności mobilne płatności zbliżeniowe telefony komórkowe

Jak płacą Polacy?

Coraz więcej Polaków wychodząc do sklepu, restauracji, udając się do kina czy do kosmetyczki nie zabiera ze sobą portfela. Coraz częściej bowiem za zakupy płacimy telefonem, zegarkiem, a nawet brelokiem zbliżeniowym. Rosnąca popularność alternatywnych form płatności nie oznacza jednak, że tradycyjne karty kredytowe czy debetowe popadają w zapomnienie.
Zobacz więcej na temat:  płatności płatności bezgotówkowe płatności mobilne płatności zbliżeniowe