Jak bronić się przed sztuczkami akwizytorów? Wiosna sprzyja wizytom akwizytorów i pokazom - organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi akwizytorami. Jakie sztuczki stosują? Jak odstąpić od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa? Zobacz więcej na temat: UOKiK konsument Justyna Golonko
Jak nie dać się nabrać na sztuczki akwizytorów? Organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi sprzedawcami. Jak nie dać się nabrać na "wyjątkową ofertę"? Gośćmi Pogotowia Konsumenckiego byli: Małgorzata Cieloch rzecznik UOKiK, Bartosz Wyrzykowski z Biura Rzecznika Finansowego, Michał Herde prezes warszawskiego oddziału Federacji Konsumentów. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 konsument prawa klienta sprzedaż sprzedaż telefoniczna UOKiK
Światowy Dzień Konsumenta. UOKiK o naszych prawach 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Przy tej okazji w tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o konieczności ochrony praw seniorów. Zobacz więcej na temat: UOKiK senior konsument
Światowy Dzień Konsumenta. Poznaj swoje prawa W Światowym Dniu Konsumenta zastanowimy się, czy jesteśmy świadomi swoich praw zarówno jako klienci sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Zobacz więcej na temat: konsument UOKiK prawo prawa klienta
Sharing economy. Jakie prawa mają konsumenci? Ekonomia współdzielenia to zjawisko stosunkowo nowe, ale już o dużej sile oddziaływania. To jednak wyzwanie nie tylko dla tradycyjnej gospodarki, ale także dla systemów prawnych chroniących konsumentów. Niezbędne są więc regulacje, które pogodzą interesy państw, przedsiębiorców i konsumentów. Zobacz więcej na temat: Uber Błażej Prośniewski Elżbieta Szczerbak
Reklamacja przez telefon: połączenie jak zwykła rozmowa Koszty połączenia z numerem telefonicznym obsługi posprzedażowej nie mogą przekraczać kosztów zwykłego połączenia – uznał w czwartek Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu. Zobacz więcej na temat: handel konsument
Szukasz miłości w sieci? Chroń swoje dane osobowe W Polsce rośnie rynek portali i aplikacji randkowych, bo nowe technologie są obecnie coraz ważniejszą częścią naszego życia. I coraz częściej randkujemy już nie w kawiarni, pubie, na imprezie ale przez internet. Korzystając z portali randkowych, powinniśmy zachować ostrożność, bo zamiast randki możemy otrzymać niespodziewany rachunek. Zobacz więcej na temat: internet portale społecznościowe Błażej Prośniewski Justyna Golonko dane osobowe
Usługę kosmetyczną czy fryzjerską też można reklamować Klient może złożyć reklamację na źle wykonane usługi fryzjerskie czy kosmetyczne – przypomina Katarzyna Chwesiuk, prawnik z Federacji Konsumentów. Tak zawarte umowy to umowy o dzieło. Można się domagać obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy, a przy poważnej wadzie także odszkodowania. Choć polskie prawo nie przewiduje zadośćuczynienia za szkody majątkowe, to istnieje możliwość ubiegania się o rekompensatę finansową za cierpienia psychiczne. Zobacz więcej na temat: reklamacja fryzjer
Na co uważać przy zmianie dostawcy prądu? Już tysiące gospodarstw domowych zmieniło w Polsce dostawców energii elektrycznej. Jak to zrobić, aby nie stracić, i nie dać się nabrać sprytnym, albo nieuczciwym akwizytorom, o tym w Pogotowiu Konsumenckim na antenie Polskiego Radia. Zobacz więcej na temat: energia elektryczna gaz prąd Justyna Golonko Dominik Olędzki reklamacja UOKiK
Nietrafiony prezent świąteczny? Zobacz, jak go zwrócić W sklepach ruszyły poświąteczne wyprzedaże, a tymczasem wiele osób zastanawia się, co zrobić z nie do końca udanym prezentem świątecznym. Te kilka dni przed Nowym Rokiem to czas, kiedy zdecydowanie częściej i chętniej korzystamy z naszych praw do zwrotu zakupów. Zobacz więcej na temat: zwrot towaru reklamacja UOKiK Dominik Olędzki
Gdzie po bezpłatną poradę konsumencką w okresie świątecznym? Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów związanych ze zbliżającymi się świętami. Bardzo łatwo o nietrafiony prezent czy decyzję pod wpływem kuszących „promocji”. Z pomocą mogą przyjść organizacje konsumenckie, które będą udzielać bezpłatnych porad w okresie świątecznym. Zobacz więcej na temat: święta UOKiK
Jak reklamować kradzież z konta bankowego? Prawo do złożenia reklamacji na dany produkt, lub usługę ma każdy klient. Podobnie jest w przypadku usług i produktów bankowych. Zobacz więcej na temat: usługi finansowe GOSPODARKA bankowość elektroniczna kradzież pieniędzy kradzież
10 zasad ochrony konsumenta Udane zakupy sprawiają, że poprawia nam się humor i cieszymy się nowym nabytkiem. Ale gdy zdarza się, że kupiony towar jest wadliwy i nie spełnia naszych oczekiwań, nie tylko czujemy się rozczarowani, ale też nie wiemy, co z nim zrobić. Oto 10 podstawowych zasad mówiących o tym, w jaki sposób prawo UE chroni konsumentów, bez względu na to, w którym z państw się znajdą. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA konsument zakupy zakupy w internecie płatności płatności online umowa zwrot towaru Unia Europejska
Pogotowie Konsumenckie: ubezpieczenie sprzętu elektronicznego Ubezpieczenie które miało być od wszystkiego, okazało się być do niczego? Jeśli spotkali się Państwo z taką sytuacją i nie wiecie jak ją rozwiązać - zapraszamy do kontaktu. Zobacz więcej na temat: ubezpieczenia poradnik
Zadatek i zaliczka różnice i konsekwencje - Precyzyjne określenie w umowie czy chodzi o zadatek czy też o zaliczkę chroni obie strony i informuje o tym, jakie będą implikacje - radził mec. Konrad Orlik. Zobacz więcej na temat: Anna Grabowska handel konsument prawo usługi
Jak skutecznie złożyć reklamację? Kupując warzywa na bazarze czy bilet w kiosku zawieramy umowę z przedsiębiorcą i w takiej sytuacji przysługują nam określone prawa. Jeżeli kupiona przez nas rzecz ma wadę, mamy prawo do reklamacji. Nie każdy produkt posiada gwarancję. Jej brak nie eliminuje jednak możliwości złożenia reklamacji z tytułu rękojmi. Zobacz więcej na temat: Elżbieta Mamos Justyna Golonko zakupy
Konsumenci pod ochroną - System ochrony praw konsumenta jest z roku na rok coraz lepszy. Świadomość konsumentów, pojawia się w momencie, gdy mamy pierwszy problem – powiedział w programie Pogotowie Konsumenckie Andrzej Bućko z Federacji Konsumentów. Gość poinformował także, kto i w czym pomaga poszkodowanym klientom. Zobacz więcej na temat: handel UOKiK
Jak bezpiecznie kupować on-line? Nie wiesz, czy strona sklepu w sieci jest wiarygodna, chcesz wiedzieć jak sprawdzić interesującego cię sprzedawcę, na te i inne pytania odpowiada ekspert w Polskim Radiu. Zobacz więcej na temat: Karolina Mózgowiec zakupy online zakupy w internecie