Jak reklamować kradzież z konta bankowego? Prawo do złożenia reklamacji na dany produkt, lub usługę ma każdy klient. Podobnie jest w przypadku usług i produktów bankowych. Zobacz więcej na temat: prawa konsumenta usługi finansowe GOSPODARKA bankowość elektroniczna kradzież pieniędzy kradzież
10 zasad ochrony konsumenta Udane zakupy sprawiają, że poprawia nam się humor i cieszymy się nowym nabytkiem. Ale gdy zdarza się, że kupiony towar jest wadliwy i nie spełnia naszych oczekiwań, nie tylko czujemy się rozczarowani, ale też nie wiemy, co z nim zrobić. Oto 10 podstawowych zasad mówiących o tym, w jaki sposób prawo UE chroni konsumentów, bez względu na to, w którym z państw się znajdą. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA prawa konsumenta konsument zakupy zakupy w internecie płatności płatności online umowa zwrot towaru Unia Europejska
Pogotowie Konsumenckie: ubezpieczenie sprzętu elektronicznego Ubezpieczenie które miało być od wszystkiego, okazało się być do niczego? Jeśli spotkali się Państwo z taką sytuacją i nie wiecie jak ją rozwiązać - zapraszamy do kontaktu. Zobacz więcej na temat: prawa konsumenta ubezpieczenia poradnik
Zadatek i zaliczka różnice i konsekwencje - Precyzyjne określenie w umowie czy chodzi o zadatek czy też o zaliczkę chroni obie strony i informuje o tym, jakie będą implikacje - radził mec. Konrad Orlik. Zobacz więcej na temat: Anna Grabowska handel konsument prawa konsumenta prawo usługi
Jak skutecznie złożyć reklamację? Kupując warzywa na bazarze czy bilet w kiosku zawieramy umowę z przedsiębiorcą i w takiej sytuacji przysługują nam określone prawa. Jeżeli kupiona przez nas rzecz ma wadę, mamy prawo do reklamacji. Nie każdy produkt posiada gwarancję. Jej brak nie eliminuje jednak możliwości złożenia reklamacji z tytułu rękojmi. Zobacz więcej na temat: Elżbieta Mamos Justyna Golonko prawa konsumenta zakupy
Konsumenci pod ochroną - System ochrony praw konsumenta jest z roku na rok coraz lepszy. Świadomość konsumentów, pojawia się w momencie, gdy mamy pierwszy problem – powiedział w programie Pogotowie Konsumenckie Andrzej Bućko z Federacji Konsumentów. Gość poinformował także, kto i w czym pomaga poszkodowanym klientom. Zobacz więcej na temat: handel prawa konsumenta UOKiK
Jak bezpiecznie kupować on-line? Nie wiesz, czy strona sklepu w sieci jest wiarygodna, chcesz wiedzieć jak sprawdzić interesującego cię sprzedawcę, na te i inne pytania odpowiada ekspert w Polskim Radiu. Zobacz więcej na temat: Karolina Mózgowiec prawa konsumenta zakupy online zakupy w internecie
Jak tanio rozwiązać spór konsumencki? Sądy polubowne to szybki i tani sposób na rozwiązanie sporu z przedsiębiorą, gdy zakupiony przez nas towar lub usługa są niezgodne z umową, a przedsiębiorca nie chce uznać naszej reklamacji. Zobacz więcej na temat: Błażej Prośniewski Dominik Olędzki prawa konsumenta
Pogotowie Konsumenckie: prawa konsumenta w podróży Opóźniony lub odwołany lot, zniszczony lub zagubiony bagaż – to sytuacje, które mogą się zdarzyć m.in. pasażerom linii lotniczych. O prawach jakie mają pasażerowie nie tylko w samolocie mówili w Polskim Radiu 24 Aleksandra Dunajewska (Federacja Konsumentów) i Dominik Sipiński (Polityka Insight). Zobacz więcej na temat: lotnictwo podróże prawa konsumenta samoloty
Dodatkowe usługi operatorów komórkowych pod lupą UOKiK Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w związku ze świadczeniem usług takich jak na przykład „Granie na Czekanie” czy „Szafa Gra”. Zobacz więcej na temat: t-mobile UOKiK prawa konsumenta operator operatorzy telefony komórkowe telefonia komórkowa Dominik Olędzki
Na co skarżą się polscy turyści? Hotel z widokiem na...inny hotel, zamiast na morze, monotonne jedzenie, czy brak transferu z lotniska - to wszystko może stać się podstawą reklamacji. Z czego są niezadowoleni polscy turyści, o tym w audycji Pogotowie konsumenckie w Polskim Radiu 24. Zobacz więcej na temat: biuro podróży Błażej Prośniewski Justyna Golonko konsument prawa konsumenta turystyka
Reklamacja w restauracji: kiedy nam przysługuje? Obuwie, ubrania, czy sprzęt elektroniczny - wtedy kiedy się zepsują, reklamujemy. Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich praw, a te przysługują nam również, kiedy jemy poza domem, w barze czy restauracji. Zobacz więcej na temat: restauracja UOKiK reklamacja prawa konsumenta Dominik Olędzki
Nowy "rzecznik" pomoże konsumentom w przypadku upadłości Ministerstwo Rozwoju chce zwiększenia ochrony mniejszych wierzycieli w procesie restrukturyzacji firm i rozpoczął prekonsultacje do noweli przepisów, która wprowadziłaby nowy rodzaj instytucji - "rzecznika wierzycieli". Miałby on również pomóc konsumentom w procesie upadłości. Zobacz więcej na temat: upadłość konsumencka upadłość przedsiębiorstwa prawa konsumenta
Tajemniczy klient. Nowy oręż UOKiK Nowe przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów wprowadziły do polskiego prawa instytucję tzw. tajemniczego klienta. Zobacz więcej na temat: Justyna Golonko konsument prawa konsumenta prawo UOKiK
Koniec z "lewymi" klauzulami w umowach finansowych 17 kwietnia wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, która ma poprawić sytuację klientów szczególnie na rynku finansowym. Zobacz więcej na temat: konsument prawa konsumenta prawo UOKiK
Konsumencie - nie bój się walczyć o swoje prawa! Klienci nie są bezbronni w starciu z nieuczciwymi sklepami czy bankami. - Istnieje sieć poradnictwa konsumenckiego, myślę tu o rzecznikach konsumentów, organizacjach konsumenckich i rzeczniku finansowym - mówi Dorota Karczewska z UOKiK. Zobacz więcej na temat: konsument prawa konsumenta prawo reklamacja Roman Czejarek rynek sprzedaż UOKiK zakupy zakupy przez internet
Rynek kart płatniczych pod lupą Federacji Konsumentów Federacja Konsumentów zbadała rynek kart płatniczych w Polsce. Z ankiet przeprowadzonych zarówno wśród kupujących, jak i właścicieli punktów handlowych wynika, że nadal za mało wiemy na temat przepisów regulujących ten rynek. Zobacz więcej na temat: finanse karty płatnicze płatności prawa konsumenta
Kiedy można zwrócić produkt? Okres przedświąteczny to czas zakupów. Jednak prezent kupiony pod presją zbliżającego się Bożego Narodzenia nie zawsze okazuje się trafiony. Jak wskazywała w Polskim Radiu 24 Marta Dąbrowska, prawnik ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, nie zawsze można go zwrócić. Zobacz więcej na temat: prawa konsumenta zakupy online zakupy w internecie zakupy w sieci