E-sklepy nie inwestują w wygodę klienta Jedna czwarta sklepów internetowych oferuje tylko jeden sposób płatności - podaje "Puls Biznesu", powołując się na raport platformy Shoper. Dwa sposoby płatności oferuje 22 procent e-sklepów, a 53 procent trzy i więcej rodzaje płatności. Zdaniem specjalistów to wciąż mało i e-sklepy nie inwestują w wygodę klienta. Zobacz więcej na temat: zakupy w sieci zakupy online puls biznesu
Tradycyjne zakupy odchodzą do lamusa Czynnikiem decydującym o wyniku sprzedaży są wrażenia klientów towarzyszące zakupom. Tylko pod warunkiem że proces zakupowy będzie wygodny, szybki i bezpieczny, klient zdecyduje się na ponowną transakcję. To wymaga od firm przede wszystkim inwestycji w wielokanałowość i sprawną wymianę informacji między poszczególnymi kanałami dystrybucji. Do tego konieczna jest ścisła współpraca pomiędzy poszczególnymi działami w organizacji, w tym szczególnie marketingu, sprzedaży i działu technologicznego. Zobacz więcej na temat: zakupy w sieci zakupy online
Polskie e-sklepy idą w świat Już prawie co dziesiąta firma online w Polsce sprzedaje towary za granicę. Zobacz więcej na temat: zakupy online Justyna Golonko
Polskie e-sklepy idą w świat Rząd ma pomysł, jak zmusić osoby niewywiązujące się z obowiązku alimentacyjnego do płacenia na własne dzieci. Zdaniem ekspertów, nowe rozwiązania, choć potrzebne, mogą okazać się mało skuteczne - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Zobacz więcej na temat: zakupy przez internet zakupy w sieci zakupy online Rzeczpospolita
Zakupy w internecie: koniec z geoblokowaniem Eksperci zauważają, że gdyby jednolity rynek cyfrowy działał w pełni, toby gospodarka Unii Europejskiej mogła zyskać 415 mld euro rocznie. Dlatego Komisja Europejska zapowiada walkę z ograniczeniami w e-commerce. Główne grzechy przedsiębiorców to geoblokowanie, ograniczona dostępność asortymentu czy oddziaływanie na ceny. Zobacz więcej na temat: zakupy w sieci zakupy online Komisja Europejska Unia Europejska
Sklepy internetowe pod lupą fiskusa Ostatnie lata to okres dynamicznego wzrostu e-handlu. Rynek wart jest ponad 36 mld zł, a w sklepach internetowych kupuje już połowa internautów. Dynamiczny rozwój sektora sprawia, że pojawiają się nowe ryzyka podatkowe, z którymi przedsiębiorcy nie zawsze są w stanie sobie poradzić. Dlatego branży uważnie przyglądają się urzędy skarbowe. Edukacja podatkowa pozwoli wyeliminować obszary, w których fiskus mógłby zidentyfikować nadużycia – ocenia Katarzyna Klimkiewicz-Deplano z firmy Advicero Tax. Zobacz więcej na temat: zakupy online zakupy przez internet zakupy w sieci
Na promocjach chętniej kupujemy w klasycznych sklepach W sklepach kończą się zimowe wyprzedaże, a tymczasem, jak wynika z najnowszego badania, tylko 40 procent cyfrowych konsumentów dokonało zakupów na promocjach pod koniec ubiegłego roku. Zobacz więcej na temat: zakupy w sieci zakupy online promocja Dominik Olędzki
Coraz chętniej kupujemy żywność w internecie Wystarczy wejść na stronę, wybrać produkt i włożyć go do wirtualnego koszyka. Internetowe delikatesy i markety cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Zobacz więcej na temat: zakupy online zakupy w sieci internet Justyna Golonko
UE częściowo znosi blokadę geograficzną w internecie Filmy, muzyka i mecze piłkarskie, wykupione w internecie w jednym unijnym kraju, mają być także dostępne w innym państwie. Częściowo zniesiona ma być blokada geograficzna w sieci na terenie całej Unii. Zobacz więcej na temat: internet Unia Europejska
Pokolenie millenialsów będzie napędzać handel internetowy Pokolenie millenilasów napędza rynek e-commerce. Szacuje się, że jego wartość przekroczyła 36 mld zł. Dynamika wzrostu sprzedaży w zależności od segmentu może sięgnąć blisko 100 proc. Mocno zyskuje sprzedaż elektroniki, AGD, a także artykułów spożywczych i odzieży. Klienci stopniowo przechodzą na urządzenia mobilne. To powoduje wzrost zapotrzebowania ze strony e-sklepów na zasoby informatyczne, a także na ich ochronę. Zobacz więcej na temat: zakupy online zakupy w sieci millenialsi
Zakupy w internecie: KE bada niekorzystne praktyki Komisja Europejska bada niekorzystne dla konsumentów praktyki w handlu internetowym. Bruksela rozpoczęła postępowania sprawdzające kilku producentów sprzętu elektronicznego, dystrybutorów gier wideo i operatorów turystycznych. Zobacz więcej na temat: zakupy przez internet zakupy w sieci internet Komisja Europejska
Zakupy przez internet pod lupą Komisji Europejskiej Komisja Europejska bada niekorzystne dla konsumentów praktyki w handlu internetowym. Bruksela rozpoczęła postępowania sprawdzające kilku producentów sprzętu elektronicznego, dystrybutorów gier wideo i operatorów turystycznych. Zobacz więcej na temat: Komisja Europejska handel internetowy internet
Geoblocking. Czy jest legalny i jak sobie z nim radzić? Odrzucenie przyjęcia płatności kartą, odmowa dostarczenia towaru do konsumenta - to przykłady geoblokowania, czyli dyskryminacji konsumenta ze względu na lokalizację, w której się znajduje. Zobacz więcej na temat: Czwórka zakupy w sieci Piotr Firan Michał Piwowarek STYL ŻYCIA
Geoblocking: trwa dyskryminacja konsumentów w Internecie Geoblocking wciąż uniemożliwia konsumentom równy dostęp do zakupu towarów i usług przez Internet. Tak wynika z raportu sieci Europejskich Centrów Konsumenckich: "Czy niewidoczne granice wciąż ograniczają konsumentom dostęp do usług w UE?". Zobacz więcej na temat: zakupy przez internet zakupy online Błażej Prośniewski Elżbieta Mamos
E-commerce ma jednak swoje granice Raport sieci Europejskich Centrów Konsumenckich wskazuje na to, że niewidoczne granice wciąż ograniczają konsumentom dostęp do usług i towarów w UE. Gościem audycji Pogotowie Konsumenckie był Piotr Stańczak dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Zobacz więcej na temat: konsument handel handel w internecie
Zakupy przez Świętami: na co zwrócić uwagę? I choć Boże Narodzenie i przed świąteczne zakupy to wyjątkowy czas, to nie ochroni on nas przed nieprzemyślanymi decyzjami. Dlatego zawsze trzeba kupować z głową. Zobacz więcej na temat: zakupy Boże Narodzenie Błażej Prośniewski Dominik Olędzki
„Promocje przedświąteczne nie uprawniają do odbierania praw konsumenckich” Jak wyglądają zwroty towarów w wypadku zakupów stacjonarnych i online? Na jakie zapisy umów i gwarancji uważać? Na te pytania starał się odpowiedzieć gość audycji Pogotowie Konsumenckie Andrzej Bućko, wiceprezes Federacji Konsumentów. Zobacz więcej na temat: zakupy sklepy reklamacja sklep internetowy
Świąteczne prezenty coraz chętniej kupujemy przez Internet Coraz chętniej kupujemy świąteczne upominiki w sklepach internetowych - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte. Zobacz więcej na temat: zakupy online zakupy przez internet święta