X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Kultura

Całkiem nowe malarstwo

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2009 10:26
We Wrocławiu otwarto pokonkursową wystawę młodego polskiego malarstwa. A jest to wystawa szczególna, podsumowująca już 9. Konkurs Gepperta.
Audio

Konkurs E. Gepperta charakteryzuje się wyjątkową formułą – jego uczestników zgłaszają organizatorzy i komentatorzy życia artystycznego, kuratorzy, dydaktycy, teoretycy sztuki. Konkurs został powołany w 1989 roku i od tamtej pory jego celem jest zwracanie uwagi na najciekawsze osobowości młodego polskiego malarstwa. W tym roku jednym z obowiązkowych kryteriów był wiek artystów – do konkursu mogli być zgłaszani malarze, którzy ukończyli uczelnie artystyczne maksymalnie trzy lata temu. To kryterium zapewniające możliwość debiutu młodym artystom, dostrzeżenie nowych prądów w malarstwie najmłodszych. W poprzednich edycjach konkursu brali udział tak świetni dziś malarze jak Wilhelm Sasnal, Zbigniew Rogalski, Grzegorz Sztwiertnia, Paulina Ołowska, Laura Pawela i inni.

Formuła konkursu zmusza również do dyskusji na temat kondycji współczesnego malarstwa, odkrywania nowych tendencji i impulsów wpływających na nie.

Głównym tematem konkursu jest malarstwo, jednak organizatorzy nie ograniczają się jedynie do tego medium. Dostrzegają, że malarstwo wchodzi w relacje z innymi środkami, tradycyjne blejtram i farba zastępowane są instalacją lub wideo.

Jury w składzie: Adam Budak (kurator sztuki współczesnej, Kunsthaus Graz w Austrii), Andrzej Klimczak-Dobrzaniecki (profesor ASP we Wrocławiu), Stanisław Kortyka (profesor ASP we Wrocławiu), Anna Markowska (profesor Uniwersytetu Wrocławskiego), Dorota Monkiewicz (Prezes Fundacji Zbiorów Sztuki Współczesnej, Muzeum Narodowe w Warszawie, Wicedyrektorka Wydziału Kultury ds. Muzeum Współczesnego we Wrocławiu), Jarosław Suchan (Dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi), Hanna Wróblewska (Wicedyrektorka Zachęty Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie) 8 października wybrało zwycięzców.

W tym roku główna nagroda w konkursie została ufundowana przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (w wysokości 30000 złotych) powędrowała w ręce Sławomira Czajkowskiego za instalację malarską: "All the drugs in this world won't save us from ourselves".- „za radosne, promienne malarstwo, cieszące swoją energią, śmiałością i dobitnością, w którym udało się zachować spontaniczność i świeżość opowiadając o trudnych kwestiach społecznych. Autor bardzo przekonująco wykorzystał przestrzeń galerii do stworzenia wielowarstwowej wielkomiejskiej epopei, w której żywioł przemocy, subkulturowych rytuałów i plemiennych gestów stał się przedmiotem żartobliwej analizy, jednocześnie będąc pretekstem do odświeżenia języka malarskiego”.

Nagrodę Prezydenta Miasta Wrocławia (20000 złotych) otrzymał Piotr Wysocki
za wielokanałową instalację wideo: "Zbliżenie" – „za przypomnienie, że sztuka miewa moc ocalania oraz za równowagę  między słowem i obrazem, użytą w celu ukazania wielkości, piękna i mądrości starej poetki. Autorowi udało się obalić antynomię intymności i monumentalności, stwarzając spektakl, w której polifonia głosu poetki i zwielokrotnienie jej wizerunku w ascetycznej wieloekranowej projekcji ma moc przykuwania uwagi poprzez wydobywanie z mroku tego, co – gdyby nie czuła kamera artysty – mogło zostać zmarginalizowane i unieważnione”.


Nagroda Rektora Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (5 000 złotych) powędrowała do Justyny Szteli za instalację i malarstwo: "Szafka czerwonego pająka" – „za najbardziej obiecujący debiut i za znalezienie szczególnego miejsca dla malarstwa w imaginacyjnej archeologii. Autorka zaproponowała podróż w wyprodukowaną przez siebie rzeczywistość, wykreowaną na podstawie opisu zbrodni ze starej gazety. Jej wypowiedź poszukująca formy, która sprostałaby sensacyjnej i mrocznej fabule, potrafiła zaskoczyć i zadziwić”.

A Nagroda Dyrektora BWA Wrocław – Galerie Sztuki Współczesnej (5 000 złotych) do Szymona Kobylarza za instalację i malarstwo: "Jonolot, wersja fake" – „za twórcze wykorzystanie własnych lęków i niepewności oraz przekonujące wskrzeszenie niestabilnej pozycji artysty, rozpiętej pomiędzy nauką i szaleństwem. Autor rozszerzył przestrzeń obrazu na pracownię, kwestionując ramy dzieła, a użyta strategia kamuflażu ujawniła lęk przed wyrażaniem się jedynie w samym dziele kwestionując jego prymat nad życiem artysty, a co za tym idzie – instrumentalnego traktowania dzieła jako produktu, klejnotu czy elementu prestiżu”.

Nagrody zostały wręczone zwycięzcom na uroczystym wernisażu w dniu 09 października 2009 r.
Wystawa pokonkursowa "Malarstwo. Bez ram", po wrocławskiej premierze zostanie pokazana również w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi/Ośrodku Propagandy Sztuki.

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
www.narodoweczytanie.polskieradio.pl
Cichociemni

Czytaj także

Susida Ruchy Kobiet

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2009 09:37
Już od 30 października w krakowskiej Galerii Potocka można będzie zobaczyć wystawę prac jednego z najlepszych malarzy średniego pokolenia - Pawła Susida.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rzeźby Czapskiej

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2009 09:27
17 prac z kamienia, drewna i brązu Beaty Czapskiej od środy będzie można oglądać na terenie Ambasady Francji w Warszawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tak, Tak, Tak

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2009 08:32
Nieuchronnie zbliża się koniec roku. I jak co roku grudzień, obok czasu na świąteczne przygotowania staje się również okresem podsumowań. Pewnego rodzaju podsumowania podjęło się również Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przypomnieć Kabruna

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2009 07:00
Muzeum Narodowe w Gdańsku pragnie przypomnieć wybitnego kolekcjonera, Jacoba Kabruna.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rembrandt i Rafael - rekordziści

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2009 09:21
Obraz Rembrandta został sprzedany we wtorek na aukcji w Londynie za 20,2 mln funtów (91 mln zł), co jest rekordową ceną za pracę tego XVII-wiecznego holenderskiego mistrza - powiadomił dom aukcyjny Christie's.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dizajn w bieli

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2009 11:03
Bardzo krucho zrobiło się ostatnio we wnętrzach wrocławskiej Galerii BWA. A to za sprawą grupy czeskich artystów-projektantów. Od 18 grudnia prezentują oni swoje prace.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mazowieckie święta

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2009 08:23
XIX-wieczna wieś Boże Narodzenie świętowała od Wigilii do święta Trzech Króli, a czas ten nosił nazwę "Gody". Ten barwny czas w swych chatach i dworkach prezentuje Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polityka nagradza

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2010 09:54
Sześciu młodych artystów otrzyma wieczorem Paszporty "Polityki".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Leonardo i koniec świata

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2010 08:36
Leonardo Da Vinci przewidział, że koniec świata nastąpi w 4006 roku, konkretnie 1 listopada, w dniu Wszystkich Świętych. Watykańska badaczka, na którą powołuje się brytyjski dziennik "Times" twierdzi, że stosowne informacje artysta miał zakodować w swoim słynnym malowidle "Ostatnia wieczerza". ''
rozwiń zwiń