Polskie Radio
Section05
gry komputerowe

Cyberpunka 2077 dopadła choroba wieku dziecięcego. CD Projekt musi uporać się z błędami w grze

Gracze w końcu doczekali się premiery Cyberpunk 2077, jednak podobnie jak większość gier po premierze, także polska produkcja cierpi z powodu błędów. Nie najlepiej wygląda też optymalizacja gry. Na najwięcej problemów narzekają użytkownicy Xboksów One S – informują serwisy branżowe poświęcone grom komputerowym.
Zobacz więcej na temat:  gry komputerowe komputery cyberbezpieczeństwo GOSPODARKA gpw handel

NASZ WYWIAD Gry komputerowe ze sztuczną inteligencją. Ekspert: prawie jak test psychologiczny

- Żeby zwiększyć przeżycie i satysfakcję z gry, stosuje się różne narzędzia, jak dynamiczne dostosowywanie trudności do poziomu gracza. Algorytmy uczące się w grze takiej jak "Cyberpunk 2077", mogą być używane do tego, by dostosowywać zawartość rozgrywki do sposobu gry użytkownika i tego, co go najbardziej motywuje - mówi portalowi PolskieRadio24.pl dr Piotr Sobolewski, specjalista z zakresu połączeń psychologii i sztucznej inteligencji w grach komputerowych z Politechniki Wrocławskiej. - Jest to prawie jak test psychologiczny - dodaje. 
Zobacz więcej na temat:  POLSKA technologie machine learning sztuczna inteligencja gry komputerowe psychologia psychologia dziecięca gry wideo

GPW: akcje CD Projektu na spadkowym kursie, mimo udanej premiery "Cyberpunk 2077"

Choć gra "Cyberpunk 2077" spotkała się z wielkim zainteresowaniem i już jest rynkowym przebojem, to kurs akcji spółki CD Projekt na GPW kolejny dzień nurkował. Wczoraj jej walory potaniały o ponad 8 procent, a dziś spadek ten jeszcze się pogłębił i jest szeroko komentowany przez analityków giełdowych. 
Zobacz więcej na temat:  Giełda szczepionka giełda papierów wartościowych GOSPODARKA pieniądze rynek gry wideo gry komputerowe

Premiera "Cyberpunka 2077". To najbardziej wyczekiwana gra na świecie

- Już w 2019 roku branża gier komputerowych przebiła branże filmową i muzyczną. W tym momencie jest warto około 150 miliardów dolarów rocznie - mówi Michał Stajniak, analityk rynków finansowych. Swoją premierę miała długo wyczekiwana gra "Cyberpunk 2077", która z miejsca stała się światowym bestsellerem. Jej producentem jest polska firma.
Zobacz więcej na temat:  Daniel Wydrych gra gry wideo gry komputerowe gaming

Silver gaming. W co grają nasi dziadkowie i babcie?

Okazuje się, że po nastolatkach grupą wiekową najchętniej sięgającą po gry komputerowe są… seniorzy. – W grach często nie ma znaczenia, kto ile ma lat – mówi Damian Gałuszka, badacz gier z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz gość festiwalu Games Of Impact 2020, na którym poruszony zostanie m.in. temat silver gamingu.
Zobacz więcej na temat:  Trójka Piotr Łodej STYL ŻYCIA Wioletta Myszkowska gra gry komputerowe senior

Futurystyczny świat dostępny dla wszystkich. "Cyberpunk 2077" wchodzi do gry

Dziś światowa premiera polskiej gry wideo "Cyberpunk 2077". Zarząd spółki CD PROJEKT S.A. producent gry poinformował, że w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych szacuje, że gracze złożyli do tej pory ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych (tzw. pre-orders). Ale eksperci rynku gier szacują, że zamówień stale będzie przybywać w kolejnych godzinach i dniach.
Zobacz więcej na temat:  gry komputerowe nowe technologie komputery rozrywka gry wideo społeczeństwo POLSKA

NASZ WYWIAD "Krok do przodu dla rozwoju branży". Premiera gry "Cyberpunk 2077"

- Warto zwrócić uwagę na samą skalę przedsięwzięcia "Cyberpunk 2077" - zatrudniono największe gwiazdy Hollywood, jak Keanu Reeves, reklamę gry pokazano na Times Square. CD Projekt Red są pewni swojego produktu - powiedział w rozmowie z portalem PolskieRadio24.pl Radosław Klasa, prezes koła naukowego TK Games Politechniki Wrocławskiej. - Gry, które uczą się zachowań graczy (...) mogą dostosowywać trudność do tego, jak dobry jest gracz. To całkiem innowacyjne podejście - wskazał dr Piotr Sobolewski z Politechniki Wrocławskiej.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA gry komputerowe nowe technologie psychologia komputery rozrywka sztuczna inteligencja machine learning