UOKiK ostrzega: ta firma wprowadza konsumentów w błąd UOKiK ostrzega przed działalnością pośrednika ubezpieczeniowego Goldberg & Sons z Chorzowa. Przedstawiciele spółki dzwonią do konsumentów i proponują spotkania, w trakcie których namawiają na zmianę ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK). Wprowadzają klientów w błąd m.in. co do kosztów rezygnacji z ubezpieczenia i rzeczywistych kosztów zawarcia nowej umowy. Zobacz więcej na temat:
UOKiK ostrzega przed kolejną piramidą finansową Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie przeciwko firmie OneLife Network Limited z Belize, którą podejrzewa o bycie piramidą finansową. Zobacz więcej na temat: firmy
Telekomunikacja Cyfrowa ma zapłacić 0,5 mln zł kary Za wprowadzanie klientów w błąd Telekomunikacja Cyfrowa ma zapłacić 0,5 mln zł kary. UOKiK otrzymał na firmę kilkaset skarg. Zobacz więcej na temat: telekom
Bank Pocztowy zwróci pieniądze za papierowe wyciągi Bank Pocztowy odda klientom opłaty, które pobierał za przesyłanie wyciągu w formie papierowej; bank zobowiązał się do zmiany praktyki - poinformował w piątek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: bank pocztowy finanse
UOKiK: nc+ musi zwrócić klientom pieniądze Część byłych i obecnych abonentów platformy nc+ otrzyma zwrot poniesionych kosztów lub możliwość bezpłatnego korzystania z usług – uznał UOKiK. Dotyczy to osób, wobec których spółka ITI Neovision stosowała nieuczciwe praktyki rynkowe przy zawieraniu lub przedłużaniu umów na odległość. Zobacz więcej na temat: nc+ telewizja internet
UOKiK: uwaga na tę firmę. Jak nie dać się oszukać? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed kolejną firmą, która stosując nieuczciwe praktyki, nakłania konsumentów do zawierania umów. Jak działają konsultanci firmy i jak nie dać się nabrać na ich sztuczki, wyjaśniają Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia eksperci. Zobacz więcej na temat: konsument oszustwa Elżbieta Szczerbak
Mediacje zamiast sądu. To oszczędność czasu i pieniędzy Polubowne rozstrzyganie sporów między przedsiębiorcami a konsumentami nadal nie cieszy się dużą popularnością wśród Polaków. Wciąż wolimy sprawy załatwiać w sądach, mimo że tam nieraz ciągną się one latami. Zobacz więcej na temat: sądownictwo Dominik Olędzki Sylwia Zadrożna
Klienci Volkswagena pozywają ten koncern. Chcą odszkodowania Polscy klienci Volkswagena czekają na pierwszą sądową rozprawę w sprawie tak zwanej afery spalinowej. Ta ma odbyć się w listopadzie w Warszawie. Postępowanie w sprawie Volkswagena prowadzi też Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Mówił o tym w Polskim Radiu 24 szef UOKiK Marek Niechciał. Zobacz więcej na temat: volkswagen sądownictwo motoryzacja spaliny
Czy za 30 zł można pozbyć się długów? Upadłość konsumencka jest postępowaniem sądowym przewidzianym dla osób fizycznych, które stały się niewypłacalne. Ale nie w wyniku niedbalstwa lub umyślnie. Zobacz więcej na temat: Dominik Olędzki Błażej Prośniewski Aleksandra Tycner upadłość konsumencka konsument długi spłata kredytu GOSPODARKA
Wątpliwości UOKiK ws. nagrań rozmów sprzedażowych UOKiK sprawdził, czy operatorzy telekomunikacyjni udostępniają konsumentom nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych, w trakcie których np. ustalono warunki nowej umowy - podał w poniedziałek urząd. Zobacz więcej na temat: polsat telekomunikacja handel
UOKiK pomaga chronić seniorów przed oszustami Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pracuje nad propozycjami działań, które pomogą uchronić seniorów przed nieuczciwymi praktykami handlowymi, takimi jak oszustwa przy nakłanianiu do zmiany dostawcy energii czy do zakupu np. drogich garnków. Osoby starsze narażane są często na nieuczciwe praktyki handlowe. Zobacz więcej na temat: senior konsument
Czy rolnicy wygrają z dyskontami? Dzięki nowym przepisom, które dopiero co weszły w życie, do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poskarżyć się może każdy, kto uważa, że inny podmiot nieuczciwie wykorzystuje wobec niego swoją przewagę kontraktową. Co to oznacza? Zobacz więcej na temat: rolnicy rolnictwo handel Sylwia Zadrożna Błażej Prośniewski Karolina Mózgowiec GOSPODARKA
UOKiK coraz częściej w sądach wspiera konsumentów Efektem pracy UOKiK jest ponad 100 istotnych poglądów ws. sądowych z udziałem konsumentów – poinformował w czwartek Urząd. Dodał, że większość dotyczyła kredytów hipotecznych we frankach szwajcarskich i ubezpieczeń na życie z UFK, czyli ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych. Zobacz więcej na temat: frank szwajcarski konsument prawo
UOKiK pomoże drobnym dostawcom żywności do hipermarketów Delegatura UOKiK w Bydgoszczy będzie zajmowała się przestrzeganiem ustawy o eliminowaniu nieuczciwych praktyk handlowych - poinformował w środę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nowe przepisy, które dzisiaj wchodzą w życie, mają wzmocnić pozycję producenta żywności wobec handlu i przetwórstwa. Zobacz więcej na temat: żywność rolnictwo handel
Trzy banki na celowniku UOKiK. Chodzi o kredyty hipoteczne Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w poniedziałek o wszczęciu postępowań przeciwko Deutsche Bank, Getin Noble Bank i Raiffeisen Bank Polska. Wątpliwości Urzędu wzbudziły niejasne zasady ustalania kursów walut przy kredytach hipotecznych. Zobacz więcej na temat: bank banki kredyt hipoteczny
Allegro na celowniku UOKiK. Firma faworyzuje swój sklep? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi przeszukanie w siedzibie Grupy Allegro, co ma związek z prowadzonym postępowaniem wyjaśniającym, w którym urząd sprawdza, czy firma faworyzuje własny sklep internetowy kosztem innych sprzedawców - poinformował UOKiK w piątkowym komunikacie. Zobacz więcej na temat: allegro
Allegro na celowniku UOKiK. Przeszukanie w siedzibie firmy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi przeszukanie w siedzibie Grupy Allegro, co ma związek z prowadzonym postępowaniem wyjaśniającym, w którym urząd sprawdza, czy firma faworyzuje własny sklep internetowy kosztem innych sprzedawców - poinformował UOKiK w piątkowym komunikacie. Zobacz więcej na temat: allegro POLSKA
Wakacje z biurem podróży. Co trzeba wiedzieć? Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów co roku wpływają skargi na usługi turystyczne. Dotyczą przede wszystkim spraw indywidualnych, jak zły standard hotelu, czy nieodpowiednia organizacja wyjazdu. Wspólna kampania ponad 40 instytucji przypomina konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu. W audycji Pogotowie Konsumenckie mówiła o tym Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: wakacje turystyka Polskie Radio 24