Świąteczne sprzątanie i gotowanie. UOKiK ma dla nas rady Odkuracz powinien być oszczędny i cichy, detergenty należy trzymać z daleka od dzieci, a kupując naczynia żaroodporne zwrócmy uwagę na certyfikat i uchwyty. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował garść porad, które mogą być przydatne przy przygotowywaniu się do świąt Wielkiej Nocy. Zobacz więcej na temat: UOKiK odkurzacz zakupy
Kupujemy coraz więcej, ale rozsądnie Sprzedaż detaliczna wzrosła w lutym o 7 i 9 dziesiątych procent w ujęciu rocznym - tak podał dziś GUS. Gospodarstwa domowe konsumują i kupują coraz więcej, a to dobra wiadomość i dla przedsiębiorców i dla całej gospodarki - mówi Piotr Soroczyński, główny ekonomista Krajowej Izby Gospodarczej. Zobacz więcej na temat: Justyna Golonko sprzedaż detaliczna
Jak nie zgubić się w świecie nowoczesnych technologii? Do 2030 roku 9 na 10 Polaków będzie mieć smartfona. 55 procent Polaków jest zainteresowanych korzystaniem z nowych technologii. 27 procent chce płacić zbliżeniowo - zegarkami albo opaskami. W Polsce mamy 10 fabryk, gdzie powstają najnowszej generacji telewizory, piekarniki, lodówki, pralki, zmywarki oraz okapy - inteligentne urządzenia. To dobrze, ale z drugiej strony świat ten niesie ze sobą zagrożenia, szczególnie w kwestii ochrony naszej prywatności - mówili goście Pogotowia konsumenckiego w Polskim Radiu 24. Zobacz więcej na temat: Sylwia Zadrożna aplikacje
Największym problemem konsumenta jest dochodzenie roszczeń To na pamiątkę przemówienia prezydenta Kennedy'ego przed amerykańskim Kongresem obchodzi się na całym świecie 15 marca jako Dzień Konsumenta. Zobacz więcej na temat: prawa konsumenta e-handel
Na co uważać w kontaktach z instytucjami finansowymi Dzień Konsumenta ustanowił prezydent USA John Kennedy 35 lat temu. Od tego czasu przybyło i konsumentów, i problemów, z jakimi muszą się zmierzyć. W Jedynce mówimy jak je przezwyciężać w kontaktach z bankami i instytucjami finansowymi. Zobacz więcej na temat: bank kredyt prawo Wojciech Dąbrowski finanse
Światowy Dzień Konsumenta. Znamy swoje prawa? - Najważniejszym elementem umowy jest formularz informacyjny. To jest standardowy dokument, jego wzór jest zawarty w ustawie - powiedziała w audycji "W samo południe" Patrycja Rogowska-Tomaszycka w rozmowie o prawach klientów banków i firm pożyczkowych. Zobacz więcej na temat: POLSKA provident finanse pożyczka kredyt prawo Wojciech Dąbrowski
Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata Gdy produkt, który kupiliśmy, jest uszkodzony lub nieświeży, możemy, a wręcz powinniśmy, domagać się rekompensaty. W Światowym Dniu Konsumenta mówimy o tym, jakie mamy prawa jako klienci sklepów. Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka UOKiK prawo sklepy reklamacja STYL ŻYCIA prawa konsumenta zakupy porady prawne w Jedynce zwrot towaru
UOKiK chce chronić konsumentów seniorów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce chronić starsze osoby przed firmami, które naciągają je na zakup drogich zestawów garnków, koców czy urządzeń paramedycznych. Towary te sprzedawane są z reguły po drastycznie zawyżonych cenach. Dodatkowo pozbawione są właściwości opisywanych w czasie sprzedaży. Firmy wykorzystują łatwowierność i nieznajomość prawa konsumenckiego. O prawach konsumentów mówili w audycji Rządy Pieniądza Andrzej Sadowski, (Centrum im. Adama Smitha), Aleksander Łaszek (Fundacji Obywatelskiego Rozwoju) oraz Kazimierz Krupa (Kancelaria Drawbridge). Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 prawa konsumenta UOKiK finanse starość senior
Co każdy konsument wiedzieć powinien Zdarza się, że dzień zakupu jakiegoś towaru jest najszczęśliwszym dniem. Później może być już gorzej, zwłaszcza kiedy zakup odmawia posłuszeństwa, badź jego jakość odbiega od deklarowanej. O prawach konsumenta będzie mówił ekonomista Robert Gwiazdowski. Zobacz więcej na temat: prawo zakupy zakupy w internecie
Wszystko o rekrutacji dzieci do przedszkoli W najbliższej audycji powiemy o kryteriach przyjęcia dzieci do przedszkoli, o Dniu Konsumenta w radiowej Jedynce, a także przejdziemy szkolenie z podstawowych pojęć ekonomicznych. Zobacz więcej na temat: przedszkole
Multimedia Polska pod lupą UOKiK-u Urząd Ochrony i Konkurencji Konsumentów sprawdził sposób zawierania i zmiany umów przez firmę Multimedia Polska, popularnego operatora usług telekomunikacyjnych. Jak się okazało, spółka przekazywała klientom błędne informacje o czasie, w którym mogą odstąpić umowy. Po interwencji urzędu firma zobowiązała się, że zmieni swoje postępowanie i wypłaci rekompensaty klientom. Zobacz więcej na temat: UOKiK telekomunikacja
Koniec niedzielnych zakupów. Zakaz wszedł w życie 11 marca przypada pierwsza niedziela, kiedy to będzie obowiązywać zakaz handlu. Ustawa zakłada stopniowe ograniczenie niedziel handlowych, a sklepy przygotowują się już do zmian. Zobacz więcej na temat: handel sklepy ustawa
"Darmowe" pokazy i prezentacje. Nie dajmy się nabrać Firmy coraz częściej próbują nas kusić różnego rodzaju pokazami garnków czy ubrań, bezpłatnymi badaniami czy wycieczkami. Niestety na miejscu często okazuje się, że albo nie jest to wcale darmowe, albo prezentacja jest na przykład połączona ze sprzedażą różnego rodzaju sprzętu. Zdarza się też, że firmy po prostu nas oszukują, obciążając nas potem kosztami. O tym, jak się przed tym chronić, rozmawialiśmy w dzisiejszym "Pogotowiu konsumenckim" w Polskim Radiu 24. Zobacz więcej na temat: Justyna Golonko pokaz
Spór na linii sprzedawca - klient. Sprawdź, co ci wolno Obowiązkiem sklepu jest wyraźne oznaczenie ceny produktu i pobranie takiej samej kwoty przy kasie. Jak się okazuje, aż 78 proc. skontrolowanych sklepów tych zasad nie przestrzega. Zobacz więcej na temat: Czwórka Piotr Firan prawa konsumenta
Jak nie dać się oszukać na "darmowym" pokazie czy wycieczce? Firmy coraz częściej próbują nas kusić różnego rodzaju pokazami garnków czy ubrań, bezpłatnymi badaniami czy wycieczkami. Niestety na miejscu często okazuje się, że albo nie jest to wcale darmowe, albo prezentacja jest na przykład połączona ze sprzedażą różnego rodzaju sprzętu. Zdarza się też, że firmy po prostu nas oszukują, obciążając nas potem kosztami. O tym, jak się przed tym chronić, będziemy rozmawiać w dzisiejszym "Pogotowiu konsumenckim" w Polskim Radiu 24. Zobacz więcej na temat: oszustwa
Nastroje konsumentów w lutym bez większych zmian Konsumenci pozostają w umiarkowanie dobrych nastrojach, a ich nastawienie nie zmieniło się zbytnio w porównaniu ze styczniem. Tak wynika z danych dotyczących koniunktury konsumenckiej, opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny. Zobacz więcej na temat: Główny Urząd Statystyczny
Małe sklepy i catering. Nie zawsze wszystko jest w porządku Z ostatniej kontroli przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK-u w małych sklepach z tradycyjną obsługą wynika, że ponad 78 procent z nich miało jakieś kłopoty - najczęściej z cenami, które powinny być umieszczane na wywieszce lub na towarze. O tym, na co zwracać uwagę na zakupach i przy zamawianiu cateringu rozmawialiśmy w "Pogotowiu konsumenckim" w Polskim Radiu 24. Zobacz więcej na temat: Sylwia Zadrożna ceny żywności ceny UOKiK żywność
UOKiK podsumowuje pracę rzeczników konsumentów Prawie pół miliona porad udzielili miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podsumował ich pracę za 2016 rok. Zobacz więcej na temat: UOKiK Aleksandra Tycner