Polskie Radio
Section05

konsument

Jak nie zgubić się w świecie nowoczesnych technologii?

Do 2030 roku 9 na 10 Polaków będzie mieć smartfona. 55 procent Polaków jest zainteresowanych korzystaniem z nowych technologii. 27 procent chce płacić zbliżeniowo - zegarkami albo opaskami. W Polsce mamy 10 fabryk, gdzie powstają najnowszej generacji telewizory, piekarniki, lodówki, pralki, zmywarki oraz okapy - inteligentne urządzenia. To dobrze, ale z drugiej strony świat ten niesie ze sobą zagrożenia, szczególnie w kwestii ochrony naszej prywatności - mówili goście Pogotowia konsumenckiego w Polskim Radiu 24.
Zobacz więcej na temat:  Sylwia Zadrożna aplikacje

UOKiK chce chronić konsumentów seniorów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce chronić starsze osoby przed firmami, które naciągają je na zakup drogich zestawów garnków, koców czy urządzeń paramedycznych. Towary te sprzedawane są z reguły po drastycznie zawyżonych cenach. Dodatkowo pozbawione są właściwości opisywanych w czasie sprzedaży. Firmy wykorzystują łatwowierność i nieznajomość prawa konsumenckiego. O prawach konsumentów mówili w audycji Rządy Pieniądza Andrzej Sadowski, (Centrum im. Adama Smitha), Aleksander Łaszek (Fundacji Obywatelskiego Rozwoju) oraz Kazimierz Krupa (Kancelaria Drawbridge).
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 prawa konsumenta UOKiK finanse starość senior

"Darmowe" pokazy i prezentacje. Nie dajmy się nabrać

Firmy coraz częściej próbują nas kusić różnego rodzaju pokazami garnków czy ubrań, bezpłatnymi badaniami czy wycieczkami. Niestety na miejscu często okazuje się, że albo nie jest to wcale darmowe, albo prezentacja jest na przykład połączona ze sprzedażą różnego rodzaju sprzętu. Zdarza się też, że firmy po prostu nas oszukują, obciążając nas potem kosztami. O tym, jak się przed tym chronić, rozmawialiśmy w dzisiejszym "Pogotowiu konsumenckim" w Polskim Radiu 24.
Zobacz więcej na temat:  Justyna Golonko pokaz

Jak nie dać się oszukać na "darmowym" pokazie czy wycieczce?

Firmy coraz częściej próbują nas kusić różnego rodzaju pokazami garnków czy ubrań, bezpłatnymi badaniami czy wycieczkami. Niestety na miejscu często okazuje się, że albo nie jest to wcale darmowe, albo prezentacja jest na przykład połączona ze sprzedażą różnego rodzaju sprzętu. Zdarza się też, że firmy po prostu nas oszukują, obciążając nas potem kosztami. O tym, jak się przed tym chronić, będziemy rozmawiać w dzisiejszym "Pogotowiu konsumenckim" w Polskim Radiu 24.
Zobacz więcej na temat:  oszustwa

Małe sklepy i catering. Nie zawsze wszystko jest w porządku

Z ostatniej kontroli przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK-u w małych sklepach z tradycyjną obsługą wynika, że ponad 78 procent z nich miało jakieś kłopoty - najczęściej z cenami, które powinny być umieszczane na wywieszce lub na towarze. O tym, na co zwracać uwagę na zakupach i przy zamawianiu cateringu rozmawialiśmy w "Pogotowiu konsumenckim" w Polskim Radiu 24.
Zobacz więcej na temat:  Sylwia Zadrożna ceny żywności ceny UOKiK żywność