Polskie Radio
Section05

telekomunikacja

Telekomunikacja. Jak radzić sobie z problemami?

Możliwe, że już od przyszłego roku konsumenci będą lepiej chronieni na rynku telekomunikacyjnym. Sejm zaczyna prace nad przygotowaną przez resort Cyfryzacji nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Zapewnić ma ona lepszą ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami i nadużyciami na tym rynku - mówi sekretarz stanu w ministerstwie cyfryzacji Marek Zagórski. O bezpieczeństwie konsumenckim w telekomunikacji Elżbieta Szczerbak rozmawiała w "Pogotowiu konsumenckim" w Polskim Radiu 24.
Zobacz więcej na temat:  Elżbieta Szczerbak telefon sms

Praktyki nieuczciwych operatorów telefonicznych

Nawet 30 tys. osób z całego kraju mogli oszukać nieuczciwi akwizytorzy nakłaniający głównie seniorów do zmiany dostawcy prądu, usług telekomunikacyjnych czy zawarcia umowy na usługi telemedyczne. O tym, jak się przed tym bronić i co zrobić, by ustrzec przed tym procederem osoby starsze, mówili w Pogotowiu Konsumenckim Mateusz Sokołowski (Federacja Konsumentów) i Paweł Kucharczyk (Urząd Komunikacji Elektronicznej).
Zobacz więcej na temat:  operatorzy telefony komórkowe konsument

Roaming: operatorzy wolą kary niż mniejsze zyski

Od 15 czerwca 2017 roku osoby podróżujące po Unii Europejskiej powinny móc telefonować, wysyłać SMS-y i korzystać z Internetu bez żadnych dodatkowych opłat, uiszczając jedynie stawki krajowe za połączenie. Jednak z grona polskich operatorów telefonii komórkowej tylko jeden zdecydował się na podejście literalne do wdrożenia przepisów i zniesienia opłat za roaming.
Zobacz więcej na temat:  Sylwia Zadrożna Elżbieta Szczerbak Karolina Mózgowiec UOKiK telekomunikacja mobilna telefony komórkowe opłaty roaming UE GOSPODARKA