X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Polskie Radio
Section05
telekomunikacja mobilna

Dwóch operatorów nie dostosowało cenników roamingowych

Z informacji rzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że Virgin Mobile i Lycamobile nie dostosowały jeszcze swoich cenników do unijnych przepisów. Tylko czterech operatorów poprawnie wdrożyło nowe zasady działania roamingu w Unii Europejskiej, znane też jako Roam Like At Home. O zmianach w roamingu w UE mówił w Polskim Radiu 24 Łukasz Puchała z UKE.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 telefony komórkowe telekomunikacja mobilna telekom

Roaming: operatorzy wolą kary niż mniejsze zyski

Od 15 czerwca 2017 roku osoby podróżujące po Unii Europejskiej powinny móc telefonować, wysyłać SMS-y i korzystać z Internetu bez żadnych dodatkowych opłat, uiszczając jedynie stawki krajowe za połączenie. Jednak z grona polskich operatorów telefonii komórkowej tylko jeden zdecydował się na podejście literalne do wdrożenia przepisów i zniesienia opłat za roaming.
Zobacz więcej na temat:  Sylwia Zadrożna Elżbieta Szczerbak Karolina Mózgowiec UOKiK telekomunikacja mobilna telekomunikacja telefony komórkowe opłaty roaming UE GOSPODARKA

Kłopoty z usługami telekomunikacyjnymi

W jaki sposób operatorzy komórkowi zdobywają nowych klientów? Czy gwarantowany zasięg i promocyjne ceny abonamentów są realne? Jakie problemy miewają Polacy z rynkiem telekomunikacyjnym? O najczęstszych z nich powiedziała w Polskim Radiu 24 Agnieszka Popławska z Federacji Konsumentów oraz Irena Górecka z Urzędu Telekomunikacji Elektronicznej i Witold Tomaszewski z Telepolis.pl
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 telekomunikacja telekomunikacja mobilna

Polskie światłowody szansą dla świata nauki

- Ważne jest to, że jednocześnie pracujemy nad czujnikami i mamy możliwość wytworzenia własnych światłowodów, bazując na polskiej technologii. Jest to dość unikalne, bo jest tylko kilka miejsc na świecie, w których tego typu światłowody można projektować i wytwarzać – mówi fizyk, dr inż. Tomasz Nasiłowski.
Zobacz więcej na temat:  fizyka Krzysztof Michalski NAUKA światło technologie telekomunikacja telekomunikacja mobilna

Dzięki smartfonom banki mają w garści klientów

Instytucje te chcą – dzięki lepszemu wykorzystaniu potencjału tabletów, smartfonów i oferty finansowej – pozyskać jak największą liczbę klientów, którym będą mogły proponować indywidualne oferty swoich usług, konkretne rabaty czy promocje. I bardziej ich związać ze sobą, znając wirtualny obraz każdego klienta.
Zobacz więcej na temat:  bank bank centralny NBP pieniądze smartfon smartfony tablet tablety telefonia komórkowa telekomunikacja mobilna