Polskie Radio
Section05

e-commerce

Cyfrowe portfele wejdą do "kanonu" płatności? Nowe badania mogą to sugerować

Rośnie zaufanie Polaków do portfeli cyfrowych. Podczas e-zakupów z równego rodzaju narzędzi cyfrowych korzysta 29 proc. klientów. Od poprzedniego badania w 2020 roku poczucie bezpieczeństwa przy płatności tą metodą wzrosło o 15 proc. - wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA finanse osobiste płatności bezgotówkowe płatności internetowe cyfryzacja zakupy online

Kupujemy online na potęgę, ale nie zawsze dbamy o bezpieczeństwo. Nowe badania pokazują nasze zachowania

65 proc. Polaków przed e-zakupami sprawdza opinie o sklepie, 58 proc. porównuje ceny wybranego produktu, a 41 proc. sprawdza warunki zwrotu i reklamacji. Z badania "Bezpieczni na e-zakupach 2022" wynika ponadto, że ponad 80 proc. Polaków, z każdej grupy wiekowej, kupowało w zeszłym roku w internecie.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA e-handel zakupy online badania badania rynku

Firmy stawiają na biznes w internecie. Raport: przedsiębiorczość znalazła się w zupełnie nowym miejscu

Co czwarta firma z sektora MŚP rozpoczęła sprzedaż internetową w czasie pandemii, a co piąta chce osiągać z tego kanału co najmniej połowę przychodów. Wyniki raportu EFL "Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą" wskazują, że w kolejnych latach tradycyjna sprzedaż może stracić na rzecz zamówień internetowych.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA handel internetowy online usługi online firma przedsiębiorca

"Eksplozja e-commerce" zagraża centrom handlowym. GfK: obiekty te muszą przejść głęboką przemianę

Centra handlowe stoją przed wyzwaniem, czyli zatrzymaniem klientów w obliczu rosnącej ofensywy e-commerce. Dla 43 proc. ankietowanych przez GfK zakupy online są wygodniejsze od tradycyjnych, a 44 proc. ceni sobie zakupy stacjonarne. Eksperci oceniają, że pandemia mocno uderzyła w polski sektor centrów handlowych i pokazała, jak bardzo wrażliwy jest on na nagłe zmiany.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA handel internetowy handel sprzedaż detaliczna zakupy