Polskie Radio
Section05

UOKiK

"Stracisz dane, stracisz pieniądze!". Startuje kampania na temat wyłudzania danych i kradzieży pieniędzy

W poniedziałek ruszyła ogólnopolska kampania społeczna Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów "Stracisz dane, stracisz pieniądze!". Kampania ostrzega przed groźbą utraty danych i środków finansowych oraz apeluje do konsumentów o wzmożoną ostrożność.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA cyberprzestępczość cyberbezpieczeństwo rachunek bankowy karta płatnicza wyłudzenia

UOKiK przyjrzał się pracy przedsiębiorców. "W ponad połowie sklepów i lokali stwierdzono nieprawidłowości"

U 53 proc. przedsiębiorców spośród 868 skontrolowanych placówek detalicznych, usługowych i gastronomicznych, Inspekcja Handlowa stwierdziła nieprawidłowości dotyczące m.in. oznaczenia towarów. Były wśród nich 24 placówki sieci Biedronka, 10 sieci Kaufland, po 7 sieci Lidl i Aldi - poinformował UOKiK.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA firma sklep przedsiębiorca gastronomia kontrola

Prezes UOKiK wyjaśnia na czym będą polegać nowe przepisy w kontekście tzw. "wyjątkowych okazji" czy "super obniżki"

- Nowe przepisy, które wejdą od stycznia 2023 roku będą jeszcze lepiej chroniły konsumentów podczas promocji, gdyż bedą m.in. wymuszać precyzyjne podawanie informacji o zmianie cen towaru lub usługi oraz o ich najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki - powiedział Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w audycji "Ekspres Gospodarczy" w Programie 1 Polskiego Radia.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA handel e-sklep promocje

"Jak nie wpaść w pułapkę oszustów". UOKiK i Rzecznik Finansowy przypominają o najważniejszych zasadach

Oszuści sięgają po coraz bardziej wyrafinowane metody manipulacji i wyłudzania danych dostępowych do rachunków - ostrzega prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny. Podkreśla przy tym, że banki nie wypełniają ustawowych obowiązków i wprowadzają konsumentów w błąd.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA banki karta płatnicza rachunek bankowy wyłudzenia oszustwa haker

Reklama w social mediach. Co może, a czego nie może celebryta?

Celebryci i influencerzy coraz częściej reklamują w mediach społecznościowych różne produkty i usługi. Nie mówią jednak, że otrzymują w zamian wynagrodzenie. Jak się okazuje, kryptoreklama jest zakazana. - Każdy z nas ma prawo do rzetelnej informacji o charakterze danego materiału - ostrzega w Programie 1 Polskiego Radia Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zobacz więcej na temat:  Sława Bieńczycka społeczeństwo influencer influencerzy celebryta celebryci Tomasz Chróstny