Projekt składki od reklam na wstępnym etapie prac. Ministerstwo Finansów zaprasza do konsultacji Do 16 lutego ministerstwo Finansów czeka na uwagi i propozycje merytoryczne do projektu ustawy dotyczącego składki od reklam. Swoje propozycje mogą składać zainteresowane podmioty rynkowe. Chodzi o projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Zobacz więcej na temat: media podatki Ministerstwo Finansów GOSPODARKA
"Histeria wokół tej sprawy jest zupełnie zdumiewająca". Schreiber o podatku od reklam – W Wielkiej Brytanii, Belgii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Austrii, na Węgrzech taka opłata obowiązuje. Nie jest to niczym sensacyjnym – powiedział w Programie 3 Polskiego Radia Łukasz Schreiber o projekcie podatku od reklam. Zobacz więcej na temat: POLSKA polityka Łukasz Schreiber media podatek Bartłomiej Graczak
"Histeria i szantaż z ich strony". Andruszkiewicz o proteście niektórych mediów - Uważamy, że to zbędna histeria ze strony mediów, które wstawiły czarne plansze na swoje portale i ekrany - tak sekretarz stanu w KPRM Adam Andruszkiewicz ocenił akcję "Media bez wyboru". Jak podkreślił, nikt z rządu nie zamierza cenzurować mediów, ani wpływać na linie czy składy redakcyjne. Zobacz więcej na temat: POLSKA media podatki pieniądze społeczeństwo
Joanna Lichocka: składka od przychodów z reklam nie naruszy stanu finansowego żadnego z mediów - Składka od przychodów z reklam na poziomie dwóch, trzech czy pięciu procent nie naruszy stanu finansowego żadnego z istniejących mediów - powiedziała w środę poseł PiS Joanna Lichocka. - Mówienie, że jest to zamach na stabilne istnienie mediów - jest wprowadzaniem opinii publicznej w błąd - dodała. Zobacz więcej na temat: POLSKA media podatki pieniądze społeczeństwo Joanna Lichocka
Rozmowa Kulczyka z Grasiem. Mazurek przypomniała, jak PO postępowała z mediami Protest komercyjnych mediów, który jest odpowiedzią na plany wprowadzenia podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej, gorąco wspierają politycy opozycji. Internauci przypomnieli tymczasem pamiętną rozmowę Pawła Grasia, bliskiego współpracownika b. premiera Donalda Tuska z miliarderem Janem Kulczykiem. Obaj panowie w jednej z warszawskich restauracji omawiali kwestię zwolnienia ówczesnego naczelnego "Faktu" i wpłynięcia na koncern Ringier Axel Springer. Zobacz więcej na temat: POLSKA media podatki pieniądze społeczeństwo Platforma Obywatelska Beata Mazurek Paweł Graś Jan Kulczyk Donald Tusk fakt
Podatek od reklam. Tomasz Latos: to tylko zapowiedź ograniczenia kreatywnej księgowości - Może trzeba będzie – zamiast pewnej kreatywności związanej z księgowością, gdzie wykazuje się jak najmniejsze dochody – zapłacić podatek związany z przychodem. Jest to tylko zapowiedź, żeby taką "kreatywność" ograniczyć - powiedział poseł Prawa i Sprawiedliwości Tomasz Latos, odnosząc się do planów dotyczących wprowadzenia podatku od reklam w mediach. Zobacz więcej na temat: media protest telewizja prasa reklama w internecie podatki ustawa Tomasz Latos POLSKA polityka Polskie Radio 24
Ile podatku od reklam zapłaciliby medialni giganci? Zobacz przybliżone kwoty Rząd pracuje nad wprowadzeniem podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej. W 2022 r. ma to przynieść budżetowi około 800 mln zł. Buntuje się przeciwko temu jednak większość mediów komercyjnych w Polsce. Czego boją się największe koncerny zagraniczne i krajowe? Portal tvp.info przedstawił to w liczbach. Zobacz więcej na temat: POLSKA media podatki pieniądze społeczeństwo
TYLKO U NAS Akcja "Media bez wyboru". Dr Hanna Karp: być może wiele hałasu jest o nic - Warto, by dzisiaj radio publiczne i telewizja objaśniały, o co tak naprawdę chodzi - powiedziała w rozmowie z PolskieRadio24.pl dr Hanna Karp, medioznawca z Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu w komentarzu do protestu mediów komercyjnych. Podkreśliła, że "ten podatek ma objąć przede wszystkim cyfrowych gigantów". - Chciałabym, by strona rządowa przedstawiła, jak to ma wyglądać w szczegółach. Być może wiele hałasu jest o nic - dodała. Zobacz więcej na temat: POLSKA media podatki pieniądze społeczeństwo
Podatek od reklam. Ministerstwo Finansów: jesteśmy otwarci na dialog z mediami Ministerstwo Finansów jest otwarte na dialog z przedstawicielami mediów - poinformował resort. MF liczy, że w sprawie projektu dotyczącego składki od reklam, wspólnie z rynkiem zostaną wypracowane rozwiązania akceptowalne dla wszystkich. Zobacz więcej na temat: media GOSPODARKA Ministerstwo Finansów POLSKA podatki
Lubnauer: solidarna z protestującymi dziennikarzami – Rząd pod pretekstem opodatkowania gigantów chce tak naprawdę zniszczyć polskie wolne media – powiedziała w Programie 3 Polskiego Radia Katarzyna Lubnauer z Nowoczesnej o projekcie podatku od reklam. Zobacz więcej na temat: POLSKA polityka Katarzyna Lubnauer Nowoczesna media Beata Michniewicz podatek
Czarny marketing. W złudnej pogoni za zdrowiem – Byłem ekspertem od wymyślania reklam stylizowanych na artykuły prasowe, w których pojawiali się różnej maści profesorowie i klienci. Wszystkie te postaci były fikcyjne. Były wytworami mojej wyobraźni – wyjaśnia bohater reportażu. Zobacz więcej na temat: Trójka zdrowie Antoni Rokicki reportaż
„Czarny marketing” – reportaż Antoniego Rokickiego Tabletki gwarantujące szybką utratę zbędnych kilogramów, innowacyjne plastry na problemy ze słuchem czy rewolucyjny preparat na ból stawów – to tylko niektóre z produktów promowanych w nieuczciwych reklamach. Zobacz więcej na temat: senior suplementy diety marketing media społecznościowe Antoni Rokicki
"W pułapce reklam" -posłuchaj reportażu Antoniego Rokickiego Czarny marketing - tak o swojej pracy mówi bohater reportażu, który przez pewien czas był copywriterem, piszącym reklamy do prasy drukowanej, promujące różnego rodzaju suplementy diety, udające leki. Zobacz więcej na temat: Antoni Rokicki reportaż
„W pułapce reklamy” – reportaż Antoniego Rokickiego Na co należy uważać, czytając ulubioną gazetę lub przeglądając internet...? Zobacz więcej na temat: reklama w internecie suplementy diety senior marketing Antoni Rokicki
Reklama żywności w programach dla dzieci. KRRiT: najmłodsi są dobrze chronieni Dzieci są bardzo dobrze chronione przed reklamami, co jest wynikiem skutecznej samoregulacji rynku - podkreślali przedstawiciele Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Zobacz więcej na temat: POLSKA dzieci KRRiT
Sektor mediów, reklamy i rozrywki w dobie pandemii. Jest raport dot. strat i zysków Przychody polskiego sektora mediów i rozrywki zmniejszą się w 2020 r. w porównaniu z poprzednim rokiem o 560 mln dol. tj. o 5,4 proc. Najbardziej ucierpią kina i prasa. Jednocześnie rośnie znaczenie i przychody reklamowe w internecie, wynika z raportu PwC "Entertainment & Media Outlook 2020 - 2024". Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA internet media finanse PwC koronawirus Koronawirus w Polsce
"Pamiętajcie o rabacie z kodem". Influencerki wykorzystały temat aborcji do reklamy Trenerka fitness i influencerka Joanna Majka wykorzystała zakaz tzw. aborcji eugenicznej wynikający z orzeczenia TK do promocji batonów na Instagramie. "Materiał pojawił się na jej profilu bez naszej wiedzy i akceptacji" - skomentowała firma, której produkt reklamowała Majka i jednocześnie poinformowała o zakończeniu współpracy. O reklamę pokusiła się także modelka Klaudia El Dursi. Pisząc o "lęku" i "państwie pełnym absurdu" wspomniała przy okazji o "pięknym płaszczyku". Zobacz więcej na temat: POLSKA Warszawa kobieta protest aborcja Trybunał Konstytucyjny
Reklamy dopasowane do widza przyszłością telewizji? Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pracuje nad projektem, który zakłada, że od 2021 roku telewidzowie będą mogli oglądać bloki reklamowe dopasowane do swoich preferencji. W ten sposób na pewno zyskają i reklamodawcy i nadawcy. Czy skorzystają na tym także sami odbiorcy reklam? Zobacz więcej na temat: Trójka telewizja marketing spersonalizowany marketing STYL ŻYCIA