Polskie Radio
Section05
reklama

Joanna Lichocka: składka od przychodów z reklam nie naruszy stanu finansowego żadnego z mediów

- Składka od przychodów z reklam na poziomie dwóch, trzech czy pięciu procent nie naruszy stanu finansowego żadnego z istniejących mediów - powiedziała w środę poseł PiS Joanna Lichocka. - Mówienie, że jest to zamach na stabilne istnienie mediów - jest wprowadzaniem opinii publicznej w błąd - dodała.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA media podatki reklama pieniądze społeczeństwo Joanna Lichocka

Rozmowa Kulczyka z Grasiem. Mazurek przypomniała, jak PO postępowała z mediami

Protest komercyjnych mediów, który jest odpowiedzią na plany wprowadzenia podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej, gorąco wspierają politycy opozycji. Internauci przypomnieli tymczasem pamiętną rozmowę Pawła Grasia, bliskiego współpracownika b. premiera Donalda Tuska z miliarderem Janem Kulczykiem. Obaj panowie w jednej z warszawskich restauracji omawiali kwestię zwolnienia ówczesnego naczelnego "Faktu" i wpłynięcia na koncern Ringier Axel Springer.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA media podatki reklama pieniądze społeczeństwo Platforma Obywatelska Beata Mazurek Paweł Graś Jan Kulczyk Donald Tusk fakt

Podatek od reklam. Tomasz Latos: to tylko zapowiedź ograniczenia kreatywnej księgowości

- Może trzeba będzie – zamiast pewnej kreatywności związanej z księgowością, gdzie wykazuje się jak najmniejsze dochody – zapłacić podatek związany z przychodem. Jest to tylko zapowiedź, żeby taką "kreatywność" ograniczyć - powiedział poseł Prawa i Sprawiedliwości Tomasz Latos, odnosząc się do planów dotyczących wprowadzenia podatku od reklam w mediach.
Zobacz więcej na temat:  media protest telewizja prasa reklama reklama w internecie podatki ustawa Tomasz Latos POLSKA polityka Polskie Radio 24

TYLKO U NAS Akcja "Media bez wyboru". Dr Hanna Karp: być może wiele hałasu jest o nic

- Warto, by dzisiaj radio publiczne i telewizja objaśniały, o co tak naprawdę chodzi - powiedziała w rozmowie z PolskieRadio24.pl dr Hanna Karp, medioznawca z Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu w komentarzu do protestu mediów komercyjnych. Podkreśliła, że "ten podatek ma objąć przede wszystkim cyfrowych gigantów". - Chciałabym, by strona rządowa przedstawiła, jak to ma wyglądać w szczegółach. Być może wiele hałasu jest o nic - dodała.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA media podatki reklama pieniądze społeczeństwo

Sektor mediów, reklamy i rozrywki w dobie pandemii. Jest raport dot. strat i zysków

Przychody polskiego sektora mediów i rozrywki zmniejszą się w 2020 r. w porównaniu z poprzednim rokiem o 560 mln dol. tj. o 5,4 proc. Najbardziej ucierpią kina i prasa. Jednocześnie rośnie znaczenie i przychody reklamowe w internecie, wynika z raportu PwC "Entertainment & Media Outlook 2020 - 2024".
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA reklama internet media finanse PwC koronawirus Koronawirus w Polsce

"Pamiętajcie o rabacie z kodem". Influencerki wykorzystały temat aborcji do reklamy

Trenerka fitness i influencerka Joanna Majka wykorzystała zakaz tzw. aborcji eugenicznej wynikający z orzeczenia TK do promocji batonów na Instagramie. "Materiał pojawił się na jej profilu bez naszej wiedzy i akceptacji" - skomentowała firma, której produkt reklamowała Majka i jednocześnie poinformowała o zakończeniu współpracy. O reklamę pokusiła się także modelka Klaudia El Dursi. Pisząc o "lęku" i "państwie pełnym absurdu" wspomniała przy okazji o "pięknym płaszczyku".
Zobacz więcej na temat:  POLSKA Warszawa kobieta protest aborcja Trybunał Konstytucyjny reklama