Polskie Radio
Section05
bankowość elektroniczna

Włamanie na konto bankowe. Jak odzyskać pieniądze?

- Bank teoretycznie w terminie jednego dnia roboczego od momentu zgłoszenia, powinien zwrócić kwotę niewykonywanej przez nas transakcji. Banki jednak znajdują argumenty, żeby nie zwracać tej kwoty - mówi Izabela Dąbrowska-Antoniak z Biura Rzecznika Finansowego. W jaki sposób klienci banków powinni egzekwować swoje prawa?
Zobacz więcej na temat:  bank bankowość internetowa bankowość elektroniczna oszustwo finanse Justyna Golonko

Zły sposób informowania o zmianach. Banki oferują zwroty

Banki muszą zwracać klientom pieniądze. Chodzi o sytuację, gdy bank w ciągu ostatnich 3-4 zmienił tabelę opłat i prowizji i nie informował o tym klientów w odpowiedni sposób. Banki najczęściej przekazywały taką informację w systemie bankowości elektronicznej. Tymczasem, zdaniem UOKiK-u, powinny były to zrobić na "twardym nośniku", czyli np. wysyłając tradycyjny list. Teraz banki muszą zwrócić klientom różnicę.
Zobacz więcej na temat:  Karolina Mózgowiec banki bankowość elektroniczna UOKiK

Cyberprzestępczość bankowa. Jak się przed nią chronić?

Kiedyś zrobienie przelewu, sprawdzenie finansów na koncie, czy zapłacenie za ratę kredytu, wymagało wizyty w banku. Obecnie większość operacji bankowych, możemy wykonać nawet bez użycia komputera. Wystarczy nam jedynie telefon z odpowiednią aplikacją i dostępem do internetu. Czy innowacyjne udogodnienie jest rzeczywiście całkowicie bezpieczne? Jakie pułapki czyhają na użytkowników bankowości elektronicznej?
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek Przemysław Barbrich bankowość internetowa bankowość elektroniczna społeczeństwo banki cyberprzestępczość