Polskie Radio
Section05

zakupy

Czas na sweter, ale… z czego?

Chłodne jesienne i zimowe dni zmieniają modowe trendy, ale żeby wyglądać dobrze, trzeba się też dobrze czuć. Przy niskiej temperaturze musi być nam przede wszystkim ciepło. Jedno drugiego nie wyklucza, bo dobrze dobrany sweter sprawi, że będziemy ładnie wyglądać i nie zmarzniemy. Ważne jest, by dobrać odpowiedni fason i materiał, a także odpowiednio go pielęgnować.
Zobacz więcej na temat:  jesień kobieta moda moda i uroda STYL ŻYCIA trendy

Pułapki sprzedaży bezpośredniej. Nie daj się oszukać!

- Na większości pokazów w Polsce sprzedawane są urządzenia paramedyczne, co znaczy, że nie mają właściwości medycznych, o których zapewnia sprzedawca. Mówię to z całą odpowiedzialnością. Zdaniem UOKiK większość tych produktów ma nierealną cenę, czyli tysięczną marżę - ostrzega Małgorzata Cieloch, rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Zobacz więcej na temat:  handel prawo Roman Czejarek UOKiK

Jakie triki stosują sklepy, żeby przekonać nas do zakupów?

Odpowiednie rozmieszczenie produktów na półkach, czytelne oznakowanie działów, promocje, miły dla oka wystrój wnętrza, a nawet relaksująca muzyka, przyjemny zapach i określony kolor mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Właściciele sklepów stosują wiele sztuczek, aby zwiększyć swoje zyski i zachęcić do robienie zakupów właśnie u nich. Zdaniem fachowców najcenniejszą umiejętnością jest sztuka eksponowania towarów. Oko potencjalnych nabywców przyciąga również odpowiednia gra świateł i kolorów.
Zobacz więcej na temat:  handel sklepy

Polacy stawiają na jakość. Cena na drugim miejscu

Jesteśmy coraz bardziej wymagającymi klientami. Jak wynika z badania Shopper Study na zlecenie firmy Henkel, coraz chętniej kupujemy takie towary, które służą dłużej i lepiej. Tylko 20 proc. stanowią klienci oszczędni, którzy kierują się podczas zakupów głównie ceną. Mamy też coraz większe oczekiwania wobec sklepów: co do czystości, bogactwa oferty i atmosfery panującej w sklepie.
Zobacz więcej na temat:  jakość produktu konsument STYL ŻYCIA