Polskie Radio
Section05
marketing

Co tak naprawdę krzyczy w obrazie Edvarda Muncha?

Skąd tak naprawdę wydobywa się "Krzyk" na słynnym obrazie Edvarda Muncha i co miał wspólnego z naszym kontrowersyjnym rodakiem, Stanisławem Przybyszewskim? Na te pytania odpowiedziała w "Leniwym przedpołudniu" Joanna Łenyk-Barszcz, która wraz ze swoim mężem - Przemysławem Barszczem - napisała książkę ''Wielkie sekrety arcydzieł sztuki''.
Zobacz więcej na temat:  Anna Popek Trójka KULTURA dzieła sztuki Vincent van Gogh Alicja Węgorzewska marketing e-commerce TEATR koncerty jedzenie pandemia opera

"Od czterech lat nazywano go twitterowym prezydentem". Ekspert o strategii komunikacyjnej Trumpa

- On, zamiast kanałów oficjalnych Białego Domu, używał Twittera do ogłaszania swoich postanowień, swoich rozporządzeń - powiedział w Polskim Radiu 24 Michał Raszka, ekspert ds. marketingu politycznego USA, komentując strategię komunikacji byłego prezydenta USA Donalda Trumpa. 
Zobacz więcej na temat:  Stany Zjednoczone USA Ameryka Północna marketing Polskie Radio 24 ŚWIAT Donald Trump

Clotaire Rapaille, kod kulturowy i reklama

- Dobra reklama odpowiada na nasze pragnienia odwzorowujące zachowania kulturowe. Jest koniecznością w świecie, którego społeczeństwa opierają swoje funkcjonowanie na handlu. Reklama jest opowieścią o produkcie, który z określonych powodów dobrze się kojarzy i ma to związek z tym, jak konsument został wychowany - mówił w Dwójce Konstanty Przybora.
Zobacz więcej na temat:  książki reklama marketing konsument KULTURA KSIĄŻKA Michał Nowak

Zarządzanie wartościami, czyli wyższy poziom konkurencji

- Jeszcze niedawno mało kto wierzyl, że nie będziemy kupować jogurtu tylko zdrowy styl życia. Dlaczego tak się stało? Wyczerpał się konkurencja różnych marek na poziomie produktów. Były one do siebie zbyt podobne i trzeba było znaleźć coś, co by je odróżniało. Trzeba było wejść na wyższy poziom - mówiła w Dwójce Justyna Bakalarska, autorka książki "Marketing wartości". 
Zobacz więcej na temat:  marketing biznes korporacja KULTURA Michał Szułdrzyński

Jak marki walczą z podrabianiem swoich produktów?

Okres przedświąteczny to przede wszystkim zakupy. W dyskontach, po bardzo okazyjnych cenach możemy kupić rzeczy, ktore są kojarzone z drogimi markami. To jest swojego rodzaju strategia marketingowa, przynosząca korzyści zarówno dla klienta, jak i dla firmy, chociaż ryzykowna dla "wyższej półki". 
Zobacz więcej na temat:  społeczeństwo ceny marketing zarządzanie ciekawostki STYL ŻYCIA Karolina Rożej Aleksandra Tycner pieniądze