Polskie Radio
Section05

media społecznościowe

Portale społecznościowe. Dlaczego lubimy dzielić się informacjami o sobie?

Jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie świętuje swoją pełnoletność. W 2004 roku uruchomiono platformę, która do dziś bije rekordy popularności wśród użytkowników. Na czym polega jej fenomen? Dlaczego tak lubimy dzielić się w sieci informacjami o sobie? Skąd w nas potrzeba, by wiedzieć, co dzieje u innych? 
Zobacz więcej na temat:  Trójka społeczeństwo social media Łukasz Sobolewski psychologia

Influencer marketing. Nowy rodzaj reklamy podbija rynek

Każdy, komu zdarza się oglądać twórczość youtubowych influencerów, zauważył, że po kilku minutach autor kanału z właściwego tematu filmu przechodzi, mniej lub bardziej płynnie, do reklamowania produktu czy usługi. To tylko fragment filmu, ale dzięki tym paru minutom influencer zarabia, a reklamowana firma zdobywa kolejnych konsumentów. Influencer marketing, bo tak nazywa się ten rodzaj działalności, to obecnie najprężniej rozwijający się obszar marketingu. 
Zobacz więcej na temat:  Trójka Piotr Firan influencerzy STYL ŻYCIA reklama reklama w internecie social media

Media społecznościowe spolaryzowały społeczeństwo? CSW zaprasza do przemyślenia utartych poglądów

- Media społecznościowe strasznie spolaryzowały społeczeństwa. Jest coraz więcej głosów krytycznych mówiących o tym, że algorytmy jeszcze bardziej wpędzają nas w ślepe zaułki. Dlatego pomyśleliśmy, że najlepiej jest się spotkać, otworzyć różne tematy i przyglądać się im w sposób spokojny - podkreśliła w Polskim Radiu 24 Agnieszka Kolek z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie.
Zobacz więcej na temat:  KULTURA społeczeństwo