Polskie Radio
Section05

radio

Polskie Radio podczas II wojny światowej. Informowało i jednoczyło

Polskie Radio było w okresie II wojny światowej kluczowym środkiem masowego przekazu. Nie tylko informowało o działaniach wojennych. Miało także moc jednoczenia i tworzenia narodowej wspólnoty. O znaczeniu Polskiego Radia i jego roli w scalaniu społeczeństwa polskiego opowiedziała prof. Barbara Giza, współautorka pracy "Wrzesień 1939. Filmowe teksty i podteksty". 
Zobacz więcej na temat:  II wojna światowa Warszawa okupacja niemiecka kampania wrześniowa POLSKA historia Polski historia radiofonii media Małgorzata Raducha Stefan Starzyński Władysław Szpilman Barbara Giza

Polskie Radio na drugim miejscu wśród opiniotwórczych nadawców

Według rankingu IMM z kwietnia br. Polskie Radio - kolejny miesiąc z rzędu - jest drugim pod względem liczby cytowań nadawcą radiowym w kraju. Największą cytowalność, spośród programów Polskiego Radia, miało Polskie Radio 24, na które inne media powoływały się 695 razy. Anteny publicznego nadawcy były cytowane w kwietniu 2022 roku w sumie 1358 razy, co daje Polskiemu Radiu piąte miejsce w rankingu ogólnym - uwzględniającym wszystkie media w Polsce. W porównaniu z zestawieniem z marca to awans o jedno miejsce.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio społeczeństwo media

Polskie Radio na drugim miejscu wśród opiniotwórczych nadawców

Według rankingu IMM z kwietnia br. Polskie Radio - kolejny miesiąc z rzędu - jest drugim pod względem liczby cytowań nadawcą radiowym w kraju. Największą cytowalność, spośród programów Polskiego Radia, miało Polskie Radio 24, na które inne media powoływały się 695 razy. Treści z anten publicznego nadawcy były cytowane w kwietniu 2022 roku w sumie 1358 razy, co daje Polskiemu Radiu piąte miejsce w rankingu ogólnym - uwzględniającym wszystkie media w Polsce. W porównaniu z marcem to awans o jedno miejsce.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio społeczeństwo media W POLSKIM RADIU

Polskie Radio na drugim miejscu listy najbardziej opiniotwórczych nadawców radiowych w Polsce

Według rankingu IMM z kwietnia br. Polskie Radio - kolejny miesiąc z rzędu - jest drugim pod względem liczby cytowań nadawcą radiowym w kraju. Największą cytowalność, spośród programów Polskiego Radia, miało Polskie Radio 24, na które inne media powoływały się 695 razy. Anteny publicznego nadawcy były cytowane w kwietniu 2022 roku w sumie 1358 razy, co daje Polskiemu Radiu piąte miejsce w rankingu ogólnym - uwzględniającym wszystkie media w Polsce. W porównaniu z zestawieniem z marca to awans o jedno miejsce.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio społeczeństwo media W POLSKIM RADIU POLSKA

Polskie Radio dla Ukrainy w Warszawie. "Udzielamy wsparcia"

Polskie Radio uruchomiło specjalną antenę w języku ukraińskim. W programie znajdują się informacje na temat bieżącej sytuacji na Ukrainie, o tym, co dzieje się na okupowanych przez rosyjskiego najeźdźcę terenach, jak również praktyczne wskazówki i niezbędne wskazówki dla Ukraińców, którzy przybyli do Polski: gdzie udać się po pomoc, w jaki sposób załatwić formalności.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio wojna na Ukrainie wojna 2022 uchodźcy polska pomoc Agnieszka Kamińska Narodowe Centrum Kultury DAB+ radio internetowe Jedynka Ukraina

Polskie Radio dla Ukrainy w Warszawie. "Udzielamy wsparcia"

Polskie Radio uruchomiło specjalną antenę w języku ukraińskim. W programie znajdują się informacje na temat bieżącej sytuacji na Ukrainie, o tym, co dzieje się na okupowanych przez rosyjskiego najeźdźcę terenach, jak również praktyczne wskazówki i niezbędne wskazówki dla Ukraińców, którzy przybyli do Polski: gdzie udać się po pomoc, w jaki sposób załatwić formalności.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio wojna na Ukrainie wojna 2022 uchodźcy polska pomoc Agnieszka Kamińska Narodowe Centrum Kultury DAB+ radio internetowe W POLSKIM RADIU

Dzień Radia – historia i kulisy pracy radiowca

11 kwietnia obchodzimy w Polsce Dzień Radia. Jego celem jest podkreślenie roli tego środka przekazu w naszym życiu. Radio, choć ma wielu konkurentów, wciąż ma największy zasięg i dociera do najodleglejszych zakątków globu. Można go słuchać niemal wszędzie – w domu, w samochodzie, w terenie – zwłaszcza gdy dostęp do niego umożliwiają telefony komórkowe.
Zobacz więcej na temat:  Trójka Piotr Firan Polskie Radio Michał Fedusio dzień radia media

Krajowy Instytut Mediów opracował nowe badania słuchalności. Polskie Radio z wyższymi wynikami

Nowe badania słuchalności radia, opracowane przez Krajowy Instytut Mediów, opierają się na danych pozyskiwanych w rozmowie telefonicznej z respondentami oraz opisujących ich zachowania związane z korzystaniem z mediów. Z pierwszego badania KIM wynika, że wzrasta udział programów Polskiego Radia w rynku treści audio.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA społeczeństwo badania badania rynku Polskie Radio

Programy Polskiego Radia ze wzrostem udziału w rynku. Nowe badanie Krajowego Instytutu Mediów

Według pomiarów Krajowego Instytutu Mediów Program 1 Polskiego Radia w lutym i marcu miał trzeci wynik w rankingu stacji radiowych, osiągając poziom 8,9 proc. słuchalności. Z kolei Program 3 Polskiego Radia osiągnął słuchalność na poziomie 3,2 proc. Te dane są znacznie wyższe niż w badaniu Radio Track, według którego radiowa Jedynka w okresie od grudnia 2021 do lutego 2022 roku osiągnęła poziom 4,7 proc., zaś radiowa Trójka - 1,8 proc. słuchalności.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio społeczeństwo POLSKA W POLSKIM RADIU KRRiT media publiczne

Nowe badania rynku radiowego bardziej reprezentatywne

Krajowy Instytut Mediów zakończył pierwszą fazę pomiarów treści audio. Badanie to zostało uruchomione w trybie pilnym na wniosek KRRiT w styczniu tego roku według opracowanego przez KIM nowego standardu pomiaru słuchalności treści audio, w tym radia. Projekt, obok Badania Założycielskiego, jest drugim przedsięwzięciem o tak szerokiej skali, realizowanym przez KIM na potrzeby rynku mediowego.
Zobacz więcej na temat:  społeczeństwo Polskie Radio badania rynku Paweł Turski Piotr Łodej Trójka