Polskie Radio
Section05
social media

DEZINFORMACJA Prawda czy fałsz? Poznaj organizacje walczące na froncie wojny informacyjnej

Fake news to tylko mały element poważniejszego instrumentu, jakim jest operacja dezinformacyjna na wojnie informacyjnej. W świecie szybkiego przekazywania wiadomości przy użyciu wielu kanałów - takich jak choćby social media - wielu odbiorców gubi się, nie mogąc odróżnić informacji prawdziwej od fałszywej. Z pomocą obywatelom poszczególnych krajów przychodzą organizacje pozarządowe, które wyspecjalizowały się w tropieniu i prostowaniu nieprawdy. 
Zobacz więcej na temat:  POLSKA społeczeństwo fake news dezinformacja media social media internet pandemia COVID-19

"Media społecznościowe budują zupełnie nową rzeczywistość". Dr Żukowski o wpływie nowych mediów na politykę

- Niedawno było tak, że wszyscy obserwowaliśmy te same wydarzenia w tych samych mediach. W tej chwili pojawia się mnóstwo baniek politycznych - powiedział w Polskim Radiu 24 dr Tomasz Żukowski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego, pytany o wpływ mediów społecznościowych na politykę.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA polityka social media internet Facebook Instagram What's up Tomasz Żukowski

Dramat w kolorowym opakowaniu. "Sweat" Magnusa Von Horna

– Chciałem podejść do tego bardzo realistycznie, bo wierzę, że widz ma swoje zdanie na ten temat. Nie muszę komentować, bo widz sam to robi, ale mogę przedstawić ciekawy świat. Bardzo mnie ciekawi, co widz potem robi z tym światem – mówił w "Trójkowo, filmowo" Magnus Von Horn, reżyser filmu "Sweat". Dramat przedstawiający trzy dni z życia influencerki fitness Sylwii Zając to jedyny polski obraz w selekcji zeszłorocznego festiwalu w Cannes, a zarazem Trójkowa premiera tygodnia.
Zobacz więcej na temat:  Ryszard Jaźwiński Trójka KULTURA FILM kino Szwecja Borys Szyc social media fitness influencerzy Instagram

Media społecznościowe a praca zawodowa. Ekspert: zakaz ich wykorzystywania jest zazwyczaj złym wyborem

63 proc. Polaków używa mediów społecznościowych w godzinach pracy minimum raz w tygodniu, blisko połowa - jednocześnie w celach służbowych i prywatnych - wynika z najnowszego raportu Pracuj.pl. Z kolei co trzeci badany przyznał, że przełożeni nie zgadzają się na korzystanie przez nich z tych mediów.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA firma media społecznościowe social media badania