Polskie Radio
Section05

UOKiK

Spółka z Grupy Intermarche musi zapłacić zaległości wobec dostawców. UOKiK zakończył postępowanie

UOKiK zobowiązał spółkę SCA PR Polska (Grupa Intermarche) do zmiany praktyk, które mogły stanowić nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej, oraz do zapłaty zaległości wobec dostawców produktów rolno-spożywczych. Według Urzędu łączna wartość opóźnionych należności w latach 2019-2020 wyniosła kilkaset milionów złotych.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA firma rolnictwo sprzedaż faktura reklamacja opóźnienia płatności

Orange wypłaci klientom rekompensaty. Aktywacja usług nietelekomunikacyjnych zakwestionowana przez UOKiK

Orange Polska wypłaci abonentom rekompensatę za aktywację serwisów podmiotów trzecich i usług nietelekomunikacyjnych spółki, typu direct billing i tzw. flash SMS - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W większości były to usługi o charakterze subskrypcyjnym - opłaty potrafiły wynosić przykładowo 7,98 zł za miesiąc, ale i 14,99 zł za tydzień.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA Orange Polska telekomunikacja telefony komórkowe

UOKiK zweryfikuje nową politykę prywatności firmy Apple. "Sprawdzamy, czy mogło dojść do ograniczenia konkurencji"

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające wobec firmy Apple. Sprawa dotyczy nowych zasad polityki prywatności i przetwarzania danych osobowych wprowadzonych na urządzeniach z systemem iOS. Jak poinformował Urząd dotyczy to wszystkich produktów z systemami operacyjnymi: iOS 14.5, iPadOS 14.5, tvOS 14.5 oraz ich późniejszych wersji.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA Apple kontrola ochrona danych osobowych reklama konkurencja

Produkty z przeceny są objęte innymi zasadami? Prezes UOKiK wyjaśnia

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w kontekście Black Friday przypomina, że okazyjna cena nie sprawia, że konsument traci swoje podstawowe prawa, jak na przykład prawo do reklamacji. Tomasz Chróstny zapowiada także, że UOKiK w odpowiedzi na skargi klientów będzie sprawdzał, czy rzeczywiście mieliśmy w danym przypadku do czynienia z przeceną, czy być może sklep najpierw podniósł cenę, by potem oferować go rzekomo taniej.
Zobacz więcej na temat:  black friday GOSPODARKA konsument POLSKA