Polskie Radio
Section05

wydajność

Eksperci: krótszy czas pracy wymagałby większej produktywności i nie ograniczyłby wzrostu płac

Tylko 30 proc. Polaków jest zadowolonych ze swojej pracy, co na pewno nie wpływa dobrze na wydajność, która rośnie ale nadal jest sporo niszą od europejskiej średniej. Propozycje ograniczenia czasu pracy wydają się więc dyskusyjne. Jednocześnie coraz więcej z nas zarabia płacę minimalną, a połowa pracowników nie osiąga nawet mediany tj. ok. 6 tys. zł. Dochodzi do spłaszczania wynagrodzeń, a przy znacznym wzroście płacy minimalnej i znacznych podwyżkach sektorowych do wzrostu konsumpcji, presji inflacyjnej i ograniczania konkurencyjności naszej. Ciesząc się z wyższych płac, trzeba pamiętać także o tym - mówili goście audycji "Rządy Pieniądza": Mariusz Adamiak, dyrektor Biura strategii Rynkowych PKO BP i Marek Zuber z Akademii WSB.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA pracodawcy pracownicy płaca minimalna zatrudnienie

"Pomysł pana Tuska jest z sufitu". Prof. Zbigniew Krysiak o czterodniowym tygodniu pracy

- Czterodniowy tydzień pracy to jest jakiś brak wyobrażenia przez pana Donalda Tuska tego jakie byłyby konsekwencje. Gdyby teoretycznie tak się stało, to to by doprowadziło do tego, że Polska byłaby wyalienowana - mówił w Polskim Radiu 24 prof. Zbigniew Krysiak (Instytut Myśli Schumana).
Zobacz więcej na temat:  praca GOSPODARKA firma zatrudnienie produkcja produktywność zarobki Donald Tusk polityka Polskie Radio 24

Czterodniowy tydzień pracy. Ekspert: dla polskiej gospodarki byłaby to katastrofa

- Nie można odrzucić wprowadzenia czterodniowego tygodnia pracy, nie może on jednak podwyższyć kosztów pracy i musi być bezpieczny dla gospodarki - ocenia doradca zarządu Konfederacji Lewiatan prof. Jacek Męcina. Z kolei dla prezesa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Cezarego Kaźmierczaka, wprowadzenie czterodniowego tygodnia pracy jest pomysłem szkodliwym i infantylnym.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA firma praca zatrudnienie produktywność produkcja zarobki

Eksperci: wyzwanie na nadchodzące lata to promocja polskich produktów i nowoczesnych technologii

Promowanie patriotyzmu gospodarczego w kampaniach informacyjnych, zwiększanie świadomości Polaków w tej dziedzinie oraz zachęcanie przedsiębiorców do wdrażania nowoczesnych technologii to wyzwanie na kolejne lata dla polskiej gospodarki. To także może być pozytywny skutek pandemii i kryzysu, z którym dziś się borykamy – mówili w audycji "Rządy Pieniądza" na III Forum Wizja Rozwoju w Gdyni eksperci: prof. Zbigniew Krysiak z SGH oraz Maciej Wośko red. naczelny "Gazety Bankowej".
Zobacz więcej na temat:  cyfrowa polska internet telekomunikacja GOSPODARKA