Polskie Radio
Section05
zakupy online

"Okres żniw dla cyberprzestępców". Minister cyfryzacji wskazuje, jak się przed nimi chronić

- Teraz, kiedy jest Black Friday, kiedy idą święta, z pewnością czeka nas zalew informacji o np. super okazji, promocji. Główne rady brzmią: we wszelkie linki nie klikamy, a podejrzane SMS-y wysyłamy pod bezpłatny numer 8080 - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia Janusz Cieszyński z Prawa i Sprawiedliwości. 
Zobacz więcej na temat:  POLSKA Janusz Cieszyński Katarzyna Gójska black friday zakupy zakupy w internecie zakupy w sieci zakupy online cyberprzestępczość cyberbezpieczeństwo

Nie daj się oszukać. Na co konsument powinien zwracać uwagę?

Coraz częściej firmy walczą o klientów, stosując nieuczciwe praktyki, takie jak publikowanie w internecie fałszywych opinii na temat swoich produktów. W "Czterech porach roku" z okazji Światowego Dnia Konsumenta omawialiśmy nasze prawa oraz informowaliśmy o tym, gdzie możemy zgłaszać naruszenia i jakie kary grożą firmom, które łamią przepisy dotyczące ochrony konsumentów.
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek UOKiK konsument sprzedaż zakupy online

Polski BLIK wchodzi na rumuński rynek płatności mobilnych

Polski BLIK, czyli system bezgotówkowej płatności mobilnej, wchodzi na rumuński rynek. Jej właściciel, spółka Polski Standard Płatności ogłosiła rozpoczęcie działalności w tym kraju. BLIK Romania będzie rozwijać system rozliczeń w lejach rumuńskich. Po uzyskaniu prawnej zgody na działalność od Banku Narodowego Rumunii spółka planuje skupić się na płatnościach w e-commerce, inaczej handlu elektronicznym przez sklepy internetowe.
Zobacz więcej na temat:  bankowość mobilna bankowość elektroniczna bankowość internetowa bankowość bank zakupy w internecie zakupy zakupy w sieci zakupy online płatności płatności mobilne płatności bezgotówkowe płatności internetowe płatności online

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko firmie Amazon. Spółce grozi wysoka kara

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko firmie Amazon - poinformował Urząd. Zarzuty dotyczą wprowadzania w błąd co do momentu zawarcia umowy sprzedaży, dostępności produktów, terminów dostaw i uprawnień konsumentów.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA UOKiK Amazon sklep internetowy sklep w internecie sprzedaz w internecie online zakupy w internecie zakupy online zakupy przez internet POLSKA

Cyfrowe portfele wejdą do "kanonu" płatności? Nowe badania mogą to sugerować

Rośnie zaufanie Polaków do portfeli cyfrowych. Podczas e-zakupów z równego rodzaju narzędzi cyfrowych korzysta 29 proc. klientów. Od poprzedniego badania w 2020 roku poczucie bezpieczeństwa przy płatności tą metodą wzrosło o 15 proc. - wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA finanse osobiste płatności bezgotówkowe płatności internetowe cyfryzacja e-commerce zakupy online

Opinie w sieci - czy warto się dzielić nie tylko pozytywnymi?

Przed pójściem do lekarza warto sprawdzić, jakie opinie wystawili medykowi inni jego pacjenci. To samo dotyczy np. wyjazdów na wczasy czy wizyt w restauracji. Na ile jednak możemy wierzyć internetowym opiniom? W sieci rozwija się handel fałszywymi rekomendacjami. Przygląda się temu procederowi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oszustom grożą kary. 
Zobacz więcej na temat:  konsument prawo UOKiK zakupy w internecie zakupy zakupy online zakupy w sieci sklep internetowy sklep w internecie przedsiębiorca przedsiębiorstwo reklama reklama w internecie internet sieć

Kupujemy online na potęgę, ale nie zawsze dbamy o bezpieczeństwo. Nowe badania pokazują nasze zachowania

65 proc. Polaków przed e-zakupami sprawdza opinie o sklepie, 58 proc. porównuje ceny wybranego produktu, a 41 proc. sprawdza warunki zwrotu i reklamacji. Z badania "Bezpieczni na e-zakupach 2022" wynika ponadto, że ponad 80 proc. Polaków, z każdej grupy wiekowej, kupowało w zeszłym roku w internecie.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA e-commerce e-handel zakupy online badania badania rynku

Zakupy online to wygoda i oszczędność czasu. Korzysta z nich coraz więcej emerytów

Klienci cenią sobie zakupy online za wygodę i oszczędność czasu, a jako największą wadę kupowania w sieci wskazują brak możliwości obejrzenia produktu na żywo - wynika z badania Santander Consumer Bank. Co piąty respondent przynajmniej raz w życiu finansował zakup online za pomocą produktów bankowych.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA handel internetowy zakupy online badanie rynku klient