Polskie Radio
Section05
zakupy online

Sklepy inwestują w systemy do analizy zachowań klientów

Narzędzia do analizy zachowań klientów zyskują nowy wymiar. Dzięki technologii wi-fi i beaconom handel może już nie tylko monitorować ruch użytkowników w witrynach online, lecz także zyskuje narzędzie do analizy aktywności konsumentów również w świecie rzeczywistym. Na tej podstawie może skierować do nich spersonalizowaną reklamę mobilną. Po tego typu narzędzia coraz częściej sięgają też tradycyjne sklepy, które w ten sposób mogą poznać potrzeby klientów w obrębie sklepu. Takie możliwości daje platforma Cluify stworzona przez wrocławską spółkę Datarino.
Zobacz więcej na temat:  zakupy online zakupy w internecie handel sklep sklepy sklep internetowy

Zakupy online: jesteśmy coraz bardziej wymagający

Choć tradycyjne sklepy nadal trzymają  się dobrze, to jednak coraz więcej konsumentów kupuje przez Internet. Rosną też ich oczekiwania wobec handlu online. Jak powinien się on zmieniać, żeby je spełnić, zbadała firma doradcza PwC i przedstawiła w raporcie „Total Retail 2017. Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu?”.  
Zobacz więcej na temat:  zakupy online zakupy w internecie zakupy w sieci handel internet Aleksandra Tycner

Tradycyjne zakupy odchodzą do lamusa

Czynnikiem decydującym o wyniku sprzedaży są wrażenia klientów towarzyszące zakupom. Tylko pod warunkiem że proces zakupowy będzie wygodny, szybki i bezpieczny, klient zdecyduje się na ponowną transakcję. To wymaga od firm przede wszystkim inwestycji w wielokanałowość i sprawną wymianę informacji między poszczególnymi kanałami dystrybucji. Do tego konieczna jest ścisła współpraca pomiędzy poszczególnymi działami w organizacji, w tym szczególnie marketingu, sprzedaży i działu technologicznego.
Zobacz więcej na temat:  zakupy w internecie zakupy w sieci zakupy online

Sklepom stacjonarnym grozi zamknięcie?

Tradycyjne sklepy są coraz bardziej naszpikowane elektroniką - informuje "Puls Biznesu". Chodzi o między innymi o systemy rejestrowania zakupów, aplikacje umożliwiające płacenie smartfonem, inteligentne oświetlenie, które zbiera informacje o tym jak po sklepie poruszają się klienci albo interaktywne lustra wyświetlające reklamy. Jednym z bardziej popularnych rozwiązań są reklamy wyświetlane na ekranach.
Zobacz więcej na temat:  sklep sklepy zakupy online handel puls biznesu

Sklepy internetowe pod lupą fiskusa

Ostatnie lata to okres dynamicznego wzrostu e-handlu. Rynek wart jest ponad 36 mld zł, a w sklepach internetowych kupuje już połowa internautów. Dynamiczny rozwój sektora sprawia, że pojawiają się nowe ryzyka podatkowe, z którymi przedsiębiorcy nie zawsze są w stanie sobie poradzić. Dlatego branży uważnie przyglądają się urzędy skarbowe. Edukacja podatkowa pozwoli wyeliminować obszary, w których fiskus mógłby zidentyfikować nadużycia – ocenia Katarzyna Klimkiewicz-Deplano z firmy Advicero Tax.
Zobacz więcej na temat:  zakupy online zakupy w internecie zakupy przez internet zakupy w sieci

Zakupy w internecie: koniec z geoblokowaniem

Eksperci zauważają, że gdyby jednolity rynek cyfrowy działał w pełni, toby gospodarka Unii Europejskiej mogła zyskać 415 mld euro rocznie. Dlatego Komisja Europejska zapowiada walkę z ograniczeniami w e-commerce. Główne grzechy przedsiębiorców to geoblokowanie, ograniczona dostępność asortymentu czy oddziaływanie na ceny.
Zobacz więcej na temat:  zakupy w internecie zakupy w sieci zakupy online Komisja Europejska Unia Europejska