Polskie Radio
Section05

UOKiK

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile. "Obiecywane korzyści różnią się od rzeczywistych profitów"

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Hasło "1200 GB za darmo na rok", jakim sieć reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd - uważa Urząd.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA t-mobile promocja internet mobilny telefonia komórkowa telekomunikacja

Nieautoryzowana transakcja na naszym koncie. Jak nie dać się nabrać oszustom?

Czy z naszego konta albo karty mogą zostać pobrane pieniądze bez autoryzacji? Okazuje się, że tak. - Konsument dowiaduje się w kolejnych dniach od swojego banku, że jego konto zostało "wyczyszczone", utracił pieniądze albo na dodatek zostały zaciągnięte następne zobowiązania - mówi w Programie 1 Polskiego Radia Małgorzata Cieloch z UOKiK. Jak nie dać się oszustom?
Zobacz więcej na temat:  Sława Bieńczycka oszustwo bezpieczeństwo w sieci Małgorzata Cieloch

"Stracisz dane, stracisz pieniądze!". Startuje kampania na temat wyłudzania danych i kradzieży pieniędzy

W poniedziałek ruszyła ogólnopolska kampania społeczna Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów "Stracisz dane, stracisz pieniądze!". Kampania ostrzega przed groźbą utraty danych i środków finansowych oraz apeluje do konsumentów o wzmożoną ostrożność.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA cyberprzestępczość cyberbezpieczeństwo rachunek bankowy karta płatnicza wyłudzenia

UOKiK przyjrzał się pracy przedsiębiorców. "W ponad połowie sklepów i lokali stwierdzono nieprawidłowości"

U 53 proc. przedsiębiorców spośród 868 skontrolowanych placówek detalicznych, usługowych i gastronomicznych, Inspekcja Handlowa stwierdziła nieprawidłowości dotyczące m.in. oznaczenia towarów. Były wśród nich 24 placówki sieci Biedronka, 10 sieci Kaufland, po 7 sieci Lidl i Aldi - poinformował UOKiK.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA firma sklep przedsiębiorca gastronomia kontrola

Prezes UOKiK wyjaśnia na czym będą polegać nowe przepisy w kontekście tzw. "wyjątkowych okazji" czy "super obniżki"

- Nowe przepisy, które wejdą od stycznia 2023 roku będą jeszcze lepiej chroniły konsumentów podczas promocji, gdyż bedą m.in. wymuszać precyzyjne podawanie informacji o zmianie cen towaru lub usługi oraz o ich najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki - powiedział Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w audycji "Ekspres Gospodarczy" w Programie 1 Polskiego Radia.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA handel e-sklep promocje