Jak uczyć się z wtopy? "Błąd to odwaga" Najbardziej bolą te życiowe i miłosne. Jak mówi przysłowie, nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. - Nie mamy dzisiaj innego wyboru, niż popełnienie błędu, jeśli zależy nam na innowacji i nowym pomyśle - mówi Erik Kessels, autor książki "Ale wtopa". Zobacz więcej na temat: psychologia Małgorzata Raducha innowacje STYL ŻYCIA
Kraków: zabytkowa kamienica od 7 lat zasłonięta reklamą Jedna z najpiękniejszych kamienic Krakowa zamieniona w baner reklamowy - wszystko przez przedłużający się w nieskończoność remont. Mowa o kamienicy Ekielskiego, na rogu ulic Piłsudskiego i alei Krasińskiego. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości - to kolejny przypadek, gdy reklamodawcy przechytrzają prawo. Czy da się temu zaradzić? Sprawą zajął się w magazynie Tym Żyje Kraj Karol Surówka. Zobacz więcej na temat: Kraków zabytki
Rusza kampania „Polska smakuje lepiej każdego dnia” Polska smakuje lepiej każdego dnia - to hasło ogólnopolskiej kampanii, która ma zachęcać Polaków do korzystania w kuchni z polskich produktów żywnościowych, nie tylko na święta. Zobacz więcej na temat: żywność
Reklama napoju, która przekroczyła granicę Gdy wielki koncern produkujący napoje gazowane wykorzystał w swojej reklamie motyw energii i buntu tłumu młodzieży, w mediach rozpętała się burza. Zobacz więcej na temat: Trójka Jan Niebudek
Ile kosztują kampanie reklamowe z czołowymi sportowcami? Co trzeci Polak postrzega produkty lub usługi reklamowane przez piłkarzy jako bardziej atrakcyjne i pożądane. Reprezentanci kadry są najcenniejsi dla reklamodawców, a zatrudnienie w kampanii czołowego sportowca to koszt przekraczający milion złotych. Pozytywny i cenny wizerunek mają też nasi skoczkowie, tenisiści oraz lekkoatleci. Eksperci podkreślają, że z marketingowego punktu widzenia zatrudnienie w reklamie czołowego sportowca to opłacalny wybór. Zobacz więcej na temat:
YouTube: reklamodawcy uciekają z serwisu Media społecznościowe poruszyła informacja o kłopotach YouTube’a, z którego wycofują się kolejni reklamodawcy. To reakcja na fakt, że zamieszczane przez serwis reklamy sąsiadują z filmikami organizacji terrorystycznych. Właściciel serwisu, Google, zapowiedział działania zapobiegające tej sytuacji. YouTube ma między innymi zwiększyć kontrolę publikowanych treści. Eksperci Nomura Instinet oszacowali, że serwis przez bojkot reklamodawców może stracić 750 mln dol. Zobacz więcej na temat: youtube
Koniec z reklamami niezdrowej żywności skierowanymi do dzieci Ministerstwo Zdrowia zapowiada, że zakaz obejmie emisję spotów zachęcających dzieci do kupowania i spożywania słodyczy, słodzonych napojów i słonych przekąsek. A to dlatego, że w Polsce nadwagę ma już ponad 20 proc. dzieci i młodzieży. Specjaliści w dziedzinie żywienia przestrzegają, że jeżeli ta tendencja się utrzyma, obecne młode pokolenie będzie w przyszłości częściej chorowało, a nawet krócej żyło niż pokolenie ich rodziców. O problemie otyłości u dzieci mówiła w Polskim Radiu 24 dietetyczka Joanna Neuhoff-Murawska z Centrum Zdrowia Dziecka. Zobacz więcej na temat: Ministerstwo Zdrowia centrum zdrowia dziecka dzieci zdrowie żywność
Jak robić dobrą reklamę? "Traktuj widza poważnie" - Dobra reklama powinna zakładać większą inteligencję i wyobraźnię widza, a większość dzisiejszych reklam opiera się na stereotypach i kliszach. Jeśli chcemy pokazać wspinaczkę na Mount Everest, zamiast alpinisty powinniśmy tam wysłać kulawego kucharza, wówczas byłoby ciekawiej - przekonywali Agnieszka Klimczak i Przemysław Bogdanowicz z Klubu Twórców Reklamy. Zobacz więcej na temat: Czwórka media multimedia STYL ŻYCIA Kasia Dydo Katarzyna Dydo
Historyk: triki, jakimi mamią nas firmy, znane były już od dawna - Formy reklamy zmieniały się, ale triki psychologiczne, którymi mamią nas firmy, znane były od dawna i miały ten sam cel - mówi Iwona Kawalla z Muzeum Historycznego Miasta Krakowa. Jak podkreśla, reklama odegrała ogromną rolę w rozwoju handlu i przemysłu. Zobacz więcej na temat: HISTORIA
Czy jest sposób na nierzetelne reklamy? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył wysokie kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel. Kampanie reklamowe tych firm wprowadzały klientów w błąd. Zobacz więcej na temat: Trójka Kuba Strzyczkowski POLSKA
Czy reklamy bywają nierzetelne? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył wysokie kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel. Kampanie reklamowe tych spółek wprowadzały klientów w błąd. Zobacz więcej na temat: Trójka Kuba Strzyczkowski
Nadwaga i otyłość wśród dzieci. Winne reklamy? Europejskie organizacje konsumenckie chcą, żeby Unia Europejska wprowadziła regulacje ograniczające liczbę reklam niezdrowej żywności, np. słodyczy. Zwłaszcza jeśli takie treści emitowane są w telewizji czy internecie przed i w trakcie programów dla dzieci. Zobacz więcej na temat: Trójka Unia Europejska Euranet Plus jedzenie Łukasz Walewski
Dlaczego warto czytać etykiety spożywcze? Polacy nie mają nawyku czytania etykiet. Z badań wynika, że tylko co trzeci Polak sprawdza na etykiecie datę ważności produktu i jest to najczęściej sprawdzana informacja. Zobacz więcej na temat: żywność UOKiK Sylwia Zadrożna Elżbieta Szczerbak GOSPODARKA handel zdrowie
Serwisy z ofertami nieruchomości ukarane przez UOKiK Przedsiębiorca prowadzący kilka serwisów internetowych z ofertami nieruchomości - nie informował w należyty sposób swoich klientów o konieczności zapłaty. Zobacz więcej na temat: internet UOKiK
"Reklamy nie powinny wprowadzać pacjentów w błąd" Wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda uważa, że reklamy nie powinny wprowadzać pacjentów w błąd. Resort przygotowuje dużą nowelizację prawa farmaceutycznego, która między innymi na uregulować rynek reklam leków i farmaceutyków. Zobacz więcej na temat: zdrowie
Internet bez limitu? To tylko chwyt marketingowy Konsumentom zawsze przysługuje prawo do reklamowania usług telekomunikacyjnych oraz odstąpienia od umowy. Zobacz więcej na temat: telekomunikacja telekomunikacja mobilna GOSPODARKA
Nowe logo LINK4 Po 7 latach LINK4 wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej, w tym nowe logo. Zobacz więcej na temat: ubezpieczenie samochodu ubezpieczenia marketing