YouTube: reklamodawcy uciekają z serwisu Media społecznościowe poruszyła informacja o kłopotach YouTube’a, z którego wycofują się kolejni reklamodawcy. To reakcja na fakt, że zamieszczane przez serwis reklamy sąsiadują z filmikami organizacji terrorystycznych. Właściciel serwisu, Google, zapowiedział działania zapobiegające tej sytuacji. YouTube ma między innymi zwiększyć kontrolę publikowanych treści. Eksperci Nomura Instinet oszacowali, że serwis przez bojkot reklamodawców może stracić 750 mln dol. Zobacz więcej na temat: youtube
Koniec z reklamami niezdrowej żywności skierowanymi do dzieci Ministerstwo Zdrowia zapowiada, że zakaz obejmie emisję spotów zachęcających dzieci do kupowania i spożywania słodyczy, słodzonych napojów i słonych przekąsek. A to dlatego, że w Polsce nadwagę ma już ponad 20 proc. dzieci i młodzieży. Specjaliści w dziedzinie żywienia przestrzegają, że jeżeli ta tendencja się utrzyma, obecne młode pokolenie będzie w przyszłości częściej chorowało, a nawet krócej żyło niż pokolenie ich rodziców. O problemie otyłości u dzieci mówiła w Polskim Radiu 24 dietetyczka Joanna Neuhoff-Murawska z Centrum Zdrowia Dziecka. Zobacz więcej na temat: Ministerstwo Zdrowia centrum zdrowia dziecka dzieci zdrowie żywność
Jak robić dobrą reklamę? "Traktuj widza poważnie" - Dobra reklama powinna zakładać większą inteligencję i wyobraźnię widza, a większość dzisiejszych reklam opiera się na stereotypach i kliszach. Jeśli chcemy pokazać wspinaczkę na Mount Everest, zamiast alpinisty powinniśmy tam wysłać kulawego kucharza, wówczas byłoby ciekawiej - przekonywali Agnieszka Klimczak i Przemysław Bogdanowicz z Klubu Twórców Reklamy. Zobacz więcej na temat: Czwórka media multimedia STYL ŻYCIA Kasia Dydo Katarzyna Dydo
Historyk: triki, jakimi mamią nas firmy, znane były już od dawna - Formy reklamy zmieniały się, ale triki psychologiczne, którymi mamią nas firmy, znane były od dawna i miały ten sam cel - mówi Iwona Kawalla z Muzeum Historycznego Miasta Krakowa. Jak podkreśla, reklama odegrała ogromną rolę w rozwoju handlu i przemysłu. Zobacz więcej na temat: HISTORIA
Czy jest sposób na nierzetelne reklamy? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył wysokie kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel. Kampanie reklamowe tych firm wprowadzały klientów w błąd. Zobacz więcej na temat: Trójka Kuba Strzyczkowski POLSKA
Czy reklamy bywają nierzetelne? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył wysokie kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel. Kampanie reklamowe tych spółek wprowadzały klientów w błąd. Zobacz więcej na temat: Trójka Kuba Strzyczkowski
Nadwaga i otyłość wśród dzieci. Winne reklamy? Europejskie organizacje konsumenckie chcą, żeby Unia Europejska wprowadziła regulacje ograniczające liczbę reklam niezdrowej żywności, np. słodyczy. Zwłaszcza jeśli takie treści emitowane są w telewizji czy internecie przed i w trakcie programów dla dzieci. Zobacz więcej na temat: Trójka Unia Europejska Euranet Plus jedzenie Łukasz Walewski
Dlaczego warto czytać etykiety spożywcze? Polacy nie mają nawyku czytania etykiet. Z badań wynika, że tylko co trzeci Polak sprawdza na etykiecie datę ważności produktu i jest to najczęściej sprawdzana informacja. Zobacz więcej na temat: żywność UOKiK Sylwia Zadrożna Elżbieta Szczerbak GOSPODARKA handel zdrowie
Serwisy z ofertami nieruchomości ukarane przez UOKiK Przedsiębiorca prowadzący kilka serwisów internetowych z ofertami nieruchomości - nie informował w należyty sposób swoich klientów o konieczności zapłaty. Zobacz więcej na temat: internet UOKiK
"Reklamy nie powinny wprowadzać pacjentów w błąd" Wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda uważa, że reklamy nie powinny wprowadzać pacjentów w błąd. Resort przygotowuje dużą nowelizację prawa farmaceutycznego, która między innymi na uregulować rynek reklam leków i farmaceutyków. Zobacz więcej na temat: zdrowie
Internet bez limitu? To tylko chwyt marketingowy Konsumentom zawsze przysługuje prawo do reklamowania usług telekomunikacyjnych oraz odstąpienia od umowy. Zobacz więcej na temat: telekomunikacja telekomunikacja mobilna GOSPODARKA
Nowe logo LINK4 Po 7 latach LINK4 wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej, w tym nowe logo. Zobacz więcej na temat: ubezpieczenie samochodu ubezpieczenia marketing
Estetyka miast. Kiedy dogonimy Wielką Brytanię? Brak szpecących reklam, ład przestrzenny, estetyczne sąsiedztwo dla zabytków i terenów zielonych. Czy w Polsce jest to możliwe? Zobacz więcej na temat: Anna Stempniak przestrzeń publiczna miasto KULTURA Janusz Kukuła Dorota Kołodziejczyk Martyna Podolska
Wątpliwe upiększenia. Co szpeci polskie miasta? Chaotyczna zabudowa, nadmiar billboardów i banerów reklamowych, zaniedbane tereny zielone. Wiele elementów miejskiego krajobrazu sprawia, że duża część polskich miast i miasteczek wygląda mało atrakcyjnie. Wagę problemu dostrzegło ministerstwo kultury i poprzez akcje edukacyjne i cykle szkoleń postanowiło postawić tamę negatywnym tendencjom. W Polskim Radiu 24 rozmowa o tym, co należy poprawić, by sytuacja uległa zmianie. Zobacz więcej na temat: miasto architektura budownictwo
Wiceminister kultury: polskie miasta mogą być ładne - Wnętrza domów i mieszkań możemy meblować tak, jak nam się podoba. Natomiast w strukturze miasta obowiązują pewne reguły. Powinni uczyć się ich samorządowcy i wprowadzić je w życie. Chcemy, aby liderem tych zmian było województwo mazowieckie - mówiła w Polskim Radiu 24 profesor Magdalena Gawin. Zobacz więcej na temat: miasto Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego architektura samorząd mazowieckie Magdalena Gawin
Sposoby na reklamowy chaos - Nie możemy stworzyć prawa, które wprowadzimy na siłę. Trzeba ludzi przekonać, że estetyka jest ważny elementem, który wpływa na turystykę - mówiła w Dwójce Magdalena Gawin, Generalna Konserwator Zabytków i wiceminister kultury. Zobacz więcej na temat: miasto architektura Kamil Radomski KULTURA
Gdy reklama przekracza granice kultury - Są pewne granice przyzwoitości, nie powinniśmy stawiać kolejnego kroku - podkreśliła w audycji "Sygnały dnia" Anna Bućkowska ze Stowarzyszenia Twoja Sprawa. Zobacz więcej na temat: POLSKA Krzysztof Grzesiowski