Polskie Radio
Section05

reklama

Reklama Tigera to ustawka? Komentarze

Producent napojów energetyzujących Tiger Energy Drink opublikował pierwszego sierpnia na oficjalnym profilu na Instagramie grafikę przedstawiającą wyciągnięty środkowy palec i podpis "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie". Reklama zniknęła po kilku dniach, po wielu negatywnych komentarzach internautów. O wolności słowa w reklamie i dziennikarstwie rozmawiali w audycji Debata Poranka Jarosław Włodarczyk (Press Club Polska) i Mirosław Skowron (Super Express).
Zobacz więcej na temat:  reklama w internecie Powstanie Warszawskie media rocznica

Skandaliczną reklamą obrazili powstańców, teraz przepraszają

1 sierpnia na społecznościowych profilach napoju "Tiger" zamieszczono grafikę ze środkowym palcem i podpisem: "1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie". Reklama wywołała wielkie poruszenie internautów, którzy zapowiedzieli bojkot marki. Firma w odpowiedzi przelała kwotę 500 tys. złotych na konto Światowego Związku Żołnierzy AK.
Zobacz więcej na temat:  Powstanie Warszawskie HISTORIA POLSKA

Hiperkonsumpcja czyli Dzień Dziecka przez cały rok

Pieniądze jakimi dysponują młodzi konsumenci rosną w szybkim tempie. Według badań "Kids’ Power", dzieci w wieku 7-10 lat dysponują średnio 18 złotymi tygodniowo. W grupie wiekowej 11-16 lat tygodniówka wynosi średnio 28 złotych. Czy dzisiaj dzieci zaczynają rządzić portfelami swoich rodziców? Z czym przede wszystkim związane jest to zjawisko?
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Katarzyna Kornet Weronika Puszkar dzieci dzieciństwo zakupy psychologia rodzina STYL ŻYCIA

Samorządy wydają mniej na promocję. 666,6 mln zł w 2016 r.

Samorządy w Polsce wydają mniej na promocję niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu, mówi Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego. Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w 2016 roku polskie samorządy na działania promocyjne wydały 666,6 mln zł, czyli o 10 mln zł mniej niż w 2015.  Inną kwestią jest sprawa efektywności tych wydatków.
Zobacz więcej na temat:  samorząd finanse publiczne promocja Błażej Prośniewski

Kraków: zabytkowa kamienica od 7 lat zasłonięta reklamą

Jedna z najpiękniejszych kamienic Krakowa zamieniona w baner reklamowy - wszystko przez przedłużający się w nieskończoność remont. Mowa o kamienicy Ekielskiego, na rogu ulic Piłsudskiego i alei Krasińskiego. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości - to kolejny przypadek, gdy reklamodawcy przechytrzają prawo. Czy da się temu zaradzić? Sprawą zajął się w magazynie Tym Żyje Kraj Karol Surówka.
Zobacz więcej na temat:  Kraków zabytki

Ile kosztują kampanie reklamowe z czołowymi sportowcami?

Co trzeci Polak postrzega produkty lub usługi reklamowane przez piłkarzy jako bardziej atrakcyjne i pożądane. Reprezentanci kadry są najcenniejsi dla reklamodawców, a zatrudnienie w kampanii czołowego sportowca to koszt przekraczający milion złotych. Pozytywny i cenny wizerunek mają też nasi skoczkowie, tenisiści oraz lekkoatleci. Eksperci podkreślają, że z marketingowego punktu widzenia zatrudnienie w reklamie czołowego sportowca to opłacalny wybór.
Zobacz więcej na temat: