"Firmy globalne działające na naszym rynku powinny ponosić opłaty na cele publiczne". Sałek o podatku od reklam - Firmy, które funkcjonują i korzystają z tego, że mają otwarty rynek - jak to jest w przypadku firm globalnych - powinny też w jakiś sposób przyczyniać się do wypracowania PKB i do tego, aby ponosić pewne daniny publiczne na rynkach, na których funkcjonują - powiedział w Polskim Radiu 24 Paweł Sałek, doradca prezydenta Andrzeja Dudy. Zobacz więcej na temat: POLSKA Paweł Sałek podatki
"Jest sprawiedliwy, a idea słuszna". Jolanta Hajdasz o podatku od reklam - Emocjonalne rozhuśtanie jest bezzasadne, a porównywanie do stanu wojennego to nadużycie. Nie ma mowy o unicestwieniu mediów, niektóre będą miały mniejsze przychody, ale i tak będą one gigantyczne - powiedziała w Polskim Radiu 24 Jolanta Hajdasz, dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP. Zobacz więcej na temat: reklama dziennikarstwo dziennikarze POLSKA
Premier: życzę radiowcom jak najlepszych warunków pracy i niczym nie krępowanej wolności wypowiedzi W Światowy Dzień Radia o roli radiofonii wypowiedział się premier Mateusz Morawiecki. "Radiofonia to wspaniały wątek wielkiej polskiej historii. Do września 1939 nasze rozgłośnie były europejskimi potęgami zarówno pod względem skali, jak i jakości swej pracy" - napisał szef rządu. Zobacz więcej na temat: POLSKA Polskie Radio media publiczne radio dziennikarstwo Mateusz Morawiecki premier
Przewodniczący KRRiT: Polskie Radio wiedzie prym w wykorzystaniu nowych technologii Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski powiedział, że Polskie Radio wraz z rozwojem cyfrowych możliwości idzie z duchem czasu. Dziś po raz dziesiąty obchodzimy Światowy Dzień Radia i z tej okazji Polskie Radio zaprasza na specjalne audycje i programy podkreślające szczególną rolę tego medium, jako środka komunikacji na całym świecie. Zobacz więcej na temat: POLSKA Polskie Radio media publiczne radio dziennikarstwo
Potocki o podatku od reklam: zarzuty o brak wolności słowa to chwyty opozycji - Wolność słowa w tej sytuacji ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. To są chwyty opozycji, która w tym kierunku suflując narrację, usiłuje bronić koncerny przed opłatami - powiedział w Polskim Radiu 24 Andrzej Rafał Potocki, z tygodnika "Sieci", na temat podatku od reklam. Zobacz więcej na temat: podatki POLSKA Polskie Radio 24 prasa telewizja
Joanna Lichocka: Polskie Radio na świetnym poziomie realizuje misję publiczną Dziś po raz dziesiąty obchodzimy Światowy Dzień Radia. Z tej okazji Polskie Radio zaprasza na specjalne audycje i programy podkreślające szczególną rolę tego medium, jako środka komunikacji na całym świecie. W tym wyjątkowym dniu życzenia radiowcom złożyła poseł PiS Joanna Lichocka z Rady Mediów Narodowych. Zobacz więcej na temat: POLSKA Polskie Radio media publiczne radio Joanna Lichocka dziennikarstwo
Opozycja chce zlikwidować media publiczne. TVP rusza ze specjalną akcją w obronie wolności słowa Akcja jest odpowiedzią TVP na nasilające się ataki na dziennikarzy mediów publicznych i zapowiedzi polityków Platformy Obywatelskiej dotyczące likwidacji TVP Info oraz wszelkich informacji i publicystyki w TVP. Zobacz więcej na temat: POLSKA TVP polityka opozycja Platforma Obywatelska
Macierewicz: nie sądzę, by projekt ustawy dotyczący podatku od reklam został wycofany - Nie wydaje mi się, abyśmy ustąpili przed kilkoma posłami skupionymi wokół pana Gowina. Jego publiczny sprzeciw ma charakter polityczny, nie merytoryczny. To próba pokazania, że jest gotów rozmawiać z drugą stroną i wspierać politykę mającą na celu uprzywilejowanie najbogatszych oraz stacji wyrastających z agenturalnego źródła - powiedział Antoni Macierewicz, wiceprezes Prawa i Sprawiedliwości. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 POLSKA polityka Tadeusz Płużański Antoni Macierewicz opozycja podatek
Google ma zapłacić francuskim mediom za wykorzystane treści Po miesiącach sporów o prawa autorskie Google zobowiązał się do zapłacenia francuskiej prasie około 63 mln euro – podała w piątek stacja BFM TV. Organizacje dziennikarskie krytykują jednak brak solidarnej postawy mediów wobec amerykańskiego giganta cyfrowego. Zobacz więcej na temat: google Francja odszkodowanie GOSPODARKA podatki
Krzysztof Czabański: bogactwo oferty to największa siła Polskiego Radia Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański powiedział, że Polskie Radio łączy tradycję i nowoczesność, szukając nowych sposobów na dotarcie do odbiorców. Podkreślił, że bogactwo oferty to największa siła Polskiego Radia, a jego archiwum to "archiwum polskiej kultury". Zobacz więcej na temat: POLSKA Krzysztof Czabański Polskie Radio media publiczne radio
W tym kraju jest 15 tys. stacji, a tradycyjnego radia słucha ponad 90 proc. ludzi Dziś po raz dziesiąty obchodzimy "Światowy Dzień Radia". Święto to zostało ustanowione przez UNESCO w 2011 roku by podkreślić znaczenie radia jako ważnej platformy wymiany poglądów i służby rożnym grupom społecznym. Jednym z pierwszych narodów które pokochały Radio byli Amerykanie. Zobacz więcej na temat: ŚWIAT USA radio
Jakub Pacan o podatku od reklam: częściowo przywróci pluralizm mediów - Jeżeli mówimy o pluralizmie mediów to wystarczy wziąć tygodniki lewicowe z ostatnich lat i tygodniki prawicowe i zobaczyć, ile w każdej z tych grup było reklam i jakie to były reklamy. Wtedy będziemy mieli obraz jak wyglądał pluralizm mediowy w Polsce. Uważam, że ten podatek od mediów częściowo przywraca pluralizm medialny w Polsce - powiedział o rozwiązaniach proponowanych przez rząd Jakub Pacan, publicysta tygodnika "Solidarność". Zobacz więcej na temat: protest podatki wolność prasy pieniądze telewizja radio prasa POLSKA polityka ustawa Polskie Radio 24
Podatek od reklam. Prof. Reginia-Zacharski: spór pokazuje, że gra idzie o wysoką stawkę - Ten spór ujawnił charakter i temperaturę wojny o media. Przed protestem myślę, że nie wyobrażalibyśmy sobie takiego rozwoju wydarzeń. Pokazuje to, że gra idzie o naprawdę wysoką stawkę - powiedział prof. Jacek Reginia-Zacharski, politolog. Zobacz więcej na temat: podatki reklama protest pieniądze POLSKA polityka Polskie Radio 24
Piotr Kędziorek: radio przetrwa, mimo nowej konkurencji - Radio świetnie sobie radzi w Internecie i z multimediami więc ja bym się tego nie obawiał. Umiemy to wykorzystywać. Chociażby ogromna kariera i popularność w miarę nowej formy jaką jest podcast. Jest to przecież w gruncie rzeczy radio - powiedział o roli i przyszłości radia Piotr Kędziorek, redaktor naczelny Radiowego Centrum Kultury Ludowej. Zobacz więcej na temat: radio święta Światowy Dzień Radia internet KULTURA Wydarzenia Polskie Radio 24
Prezes Agnieszka Kamińska: łączenie tradycji i nowoczesności - Cały czas powstają nowe projekty: te tradycyjne - antenowe, ale Polskie Radio rozwija także część wizualną, bo wymagają tego między innymi media społecznościowe. Polskie Radio jest też pionierem w rozwoju cyfrowym, w technologii DAB+ - mówi prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska w rozmowie z IAR. Jak dodaje, "Polskie Radio doskonale łączy i historię, i nowoczesność". Zobacz więcej na temat: radio W POLSKIM RADIU Agnieszka Kamińska Polskie Radio POLSKA
"Miało być radio, a nie prywatny folwark". Problemy projektu Nowy Świat "To miała być lepsza wersja radiowej Trójki, ale wyszło jak zawsze, i to wyjątkowo szybko: pół roku od startu w stacji nie ma już jej założycieli" - pisze w Tygodniku TVP o losach radia Nowy Świat Jakub Kowalski. Zobacz więcej na temat: POLSKA radio społeczeństwo wolność słowa dziennikarstwo
Podatek od reklam. Jest stanowisko Porozumienia ws. projektu "Porozumienie Jarosława Gowina nie widzi możliwości poparcia projektu ustawy o podatku od reklam w zaproponowanym kształcie" - czytamy w stanowisku Porozumienia datowanym na piątek. Jednocześnie podkreślono, że formacja popiera wprowadzenie do polskiego systemu prawnego opodatkowania globalnych koncernów medialnych i technologicznych. Zobacz więcej na temat: POLSKA Adam Bielan Porozumienie Jarosława Gowina polityka zjednoczona prawica Jarosław Gowin
"Część tych środków wróci do mediów". Anna Milczanowska o podatku od reklam - Nie jest prawdą, że to uderzy w polskiego widza, słuchacza, czytelnika, internautę, czy też w polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, w sport czy w media. Podatek od tych reklam nie przełoży się na sytuację odbiorcy końcowego - mówiła w Polskim Radiu 24 poseł PiS Anna Milczanowska. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 Adrian Klarenbach PiS POLSKA polityka podatek podatki