Polskie Radio
Section05
influencerzy

Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać?

Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? 
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek reklama reklama w internecie media społecznościowe Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo

Influencerzy - czy są współczesnymi autorytetami?

- Nastąpiła redefinicja pojęcia "autorytet". Zresztą w ogóle autorytety są, tworzą się i przemijają. Są autorytetami tylko w konkretnych dyscyplinach czy też w tym, na czym się znają - mówi w Czwórce dr Małgorzata Bulaszewska, kulturoznawczyni. - I tak samo funkcjonują influencerzy. Można powiedzieć, że oni są autorytetami dla swoich grup odbiorców, czyli dla followersów.
Zobacz więcej na temat:  Czwórka internet media społecznościowe Mateusz Kulik influencer influencerzy

PR24 Influencerzy nie oznaczają reklam. Prezes UOKiK o zarzutach wobec Chajzera, Rozenek-Majdan i Dody

- W przypadku Filipa Chajzera, Doroty Rabczewskiej i Małgorzaty Rozenek-Majdan mieliśmy do czynienia z sytuacjami, gdy influencerzy nie oznakowali w ogóle treści o charakterze komercyjnym. Gdzieniegdzie można było spotkać "#współpraca", który zgodnie z naszymi rekomendacjami nie jest prawidłowym oznakowaniem treści o charakterze komercyjnym - powiedział w Polskim Radiu 24 prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 POLSKA UOKiK Doda Filip Chajzer społeczeństwo influencerzy reklama

Reklama w social mediach. Co może, a czego nie może celebryta?

Celebryci i influencerzy coraz częściej reklamują w mediach społecznościowych różne produkty i usługi. Nie mówią jednak, że otrzymują w zamian wynagrodzenie. Jak się okazuje, kryptoreklama jest zakazana. - Każdy z nas ma prawo do rzetelnej informacji o charakterze danego materiału - ostrzega w Programie 1 Polskiego Radia Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zobacz więcej na temat:  Sława Bieńczycka społeczeństwo UOKiK influencer influencerzy celebryta celebryci Tomasz Chróstny

"Cicha ziemia", "Bestia" i "Rodzice kontra influencerzy". Premiery na koniec wakacji

Widzowie, którzy wybiorą się do kina w najbliższych dniach, będą mogli zobaczyć polski dramat, amerykański thriller z lwem ludobójcą i sympatyczną rodzinną komedię włoską. Na ekranach kin także amerykański melodramat i dreszczowiec południowokoreański. W "Magazynie bardzo filmowym" mówiliśmy o kinowych premierach.
Zobacz więcej na temat:  kino Michał Montowski Włochy komedia Agnieszka Żulewska basen RPA Republika Południowej Afryki ojciec influencer influencerzy media społecznościowe Korea Południowa USA call center

Influencer marketing. Nowy rodzaj reklamy podbija rynek

Każdy, komu zdarza się oglądać twórczość youtubowych influencerów, zauważył, że po kilku minutach autor kanału z właściwego tematu filmu przechodzi, mniej lub bardziej płynnie, do reklamowania produktu czy usługi. To tylko fragment filmu, ale dzięki tym paru minutom influencer zarabia, a reklamowana firma zdobywa kolejnych konsumentów. Influencer marketing, bo tak nazywa się ten rodzaj działalności, to obecnie najprężniej rozwijający się obszar marketingu. 
Zobacz więcej na temat:  Trójka Piotr Firan influencerzy STYL ŻYCIA reklama reklama w internecie social media media społecznościowe

Dramat w kolorowym opakowaniu. "Sweat" Magnusa Von Horna

– Chciałem podejść do tego bardzo realistycznie, bo wierzę, że widz ma swoje zdanie na ten temat. Nie muszę komentować, bo widz sam to robi, ale mogę przedstawić ciekawy świat. Bardzo mnie ciekawi, co widz potem robi z tym światem – mówił w "Trójkowo, filmowo" Magnus Von Horn, reżyser filmu "Sweat". Dramat przedstawiający trzy dni z życia influencerki fitness Sylwii Zając to jedyny polski obraz w selekcji zeszłorocznego festiwalu w Cannes, a zarazem Trójkowa premiera tygodnia.
Zobacz więcej na temat:  Ryszard Jaźwiński Trójka KULTURA FILM kino Szwecja Borys Szyc social media fitness influencerzy Instagram