Polskie Radio
Section05

media społecznościowe

ART. SPONSOROWANY Bank i Kredyt: Piotr Turek o komunikacyjnej transformacji polskiego banku centralnego

Pandemia, wojna w Ukrainie i związana z nimi niepewność skłoniły bank centralny do zmian w komunikacji. Kluczowy stał się przekaz kształtujący oczekiwania inflacyjne. Z myślą o nowych nieprofesjonalnych odbiorcach, których grono w latach 2020-2023 poszerzało się, podjęto strategiczną decyzję o uproszczeniu przekazu – pisze na łamach „BiK” dr Piotr Turek, dyrektor Departamentu Komunikacji NBP i Rektor Szkoły Głównej Mikołaja Kopernika.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA internet nowe technologie komunikacja bezrobocie inflacja wzrost gospodarczy NBP bank centralny rynek finansowy

Meta celowo uzależnia dzieci od mediów społecznościowych? Jest oskarżenie kilkudziesięciu stanów

Amerykański międzynarodowy konglomerat technologiczny Meta został oskarżony przez kilkadziesiąt stanów USA o celowe uzależnianie dzieci od mediów społecznościowych. Wiążą to w pozwie m.in. z depresją, stanami lękowymi, bezsennością, zakłóceniami w edukacji i życiu codziennym.
Zobacz więcej na temat:  Facebook Instagram internet dzieci młodzież Mark Zuckerberg prokuratura ŚWIAT USA Stany Zjednoczone Ameryka Północna

KE rozpoczęła dochodzenie ws. dezinformacji terrorystów po ataku Hamasu. Możliwe wysokie kary

Komisja Europejska rozpoczęła dochodzenie w sprawie dezinformacji i propagandy terrorystów po ataku Hamasu na Izrael, która pojawiła się na portalu X Elona Muska, dawniej Twitterze. To pierwsze śledztwo po wejściu w życie unijnych przepisów, tak zwanego aktu o usługach cyfrowych. Nakłada on konieczność usuwania nielegalnych treści i przeciwdziałania zagrożeniom dla bezpieczeństwa publicznego. O szczegółach korespondentka Polskiego Radia w Brukseli Beata Płomecka.
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT Europa Komisja Europejska Unia Europejska elon musk twitter Bruksela Beata Płomecka atak Hamasu na Izrael Palestyna Autonomia Palestyńska Hamas cyfryzacja internet

"Media społecznościowe zdegradowały zdolności intelektualne". Prof. Zybertowicz wzywa do "radykalnych działań"

Doradca prezydenta RP, prof. Andrzej Zybertowicz podkreślił, że "coraz więcej naukowców zgadza się, że media społecznościowe zdegradowały zdolności intelektualne całego pokolenia. Bez podjęcia radykalnych działań, w systemie edukacyjnym, na poziomie kulturotwórczym oraz - zwłaszcza - regulacyjnym, nie sposób będzie tego procesu powstrzymać".
Zobacz więcej na temat:  sztuczna inteligencja edukacja szkoła Andrzej Zybertowicz POLSKA społeczeństwo

Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać?

Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? 
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek reklama reklama w internecie Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo

Vlop! - aplikacja, której nie ma. Nowe przepisy dotyczące mediów społecznościowych

"Scrolluj więcej, śpij mniej" - m.in. tak reklamowała się aplikacja Vlop!, która, jak się okazało, nie istnieje, a kampania była akcją Fundacji Panoptykon, która walczy o to, by algorytmy platform internetowych były dla nas bezpieczniejsze. 25 sierpnia weszło nowe unijne prawo dotyczące platform internetowych. 
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Mateusz Kulik internet bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo danych

Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie. Prezes UOKiK: nadszedł czas, by egzekwować zasady

Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety - spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness. To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA UOKiK internet influencer marketing influencer reklama POLSKA